accessibility-icon
share-icon
צילום: קנבה
צילום: קנבה

יום החשיפה הגיע: מה באמת מסתירים תיקי העב"מים והחייזרים?

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כא אייר ה'תשפו (08.05.26)

19

125

like

3

dislike

הממשל האמריקאי פותח היום באופן רשמי את הארכיונים החסויים של הפנטגון, עם עדויות טייסים וסרטונים ראשונים מתוך המפגשים הבלתי מזוהים בשמיים • המהלך המדורג של הנשיא טראמפ מבקש לחשוף עשורים של סודות צבאיים, אך נתקל בהתנגדות של מערכת הביטחון ובספקנות של גורמי ממשל לשעבר לגבי קיומו של מידע על חייזרים


רוצה שנקריא לך?

מגישים

הבית הלבן מתחיל יחל היום (שישי) בתהליך שחרור הקבצים המיוחל על תופעת העב"מים והחיים מחוץ לכדור הארץ, כך לפי "הניו יורק פוסט". המהלך יוצא לדרך בהוראת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהנחה את בכירי הממשל כבר לפני מספר חודשים לחקור את הממצאים ולקדם את חשיפת המודיעין. המידע על לוח הזמנים נחשף במהלך פגישה שנערכה אתמול באגף המערבי של הבית הלבן, שבה השתתף חבר הקונגרס טים ברצ'ט, חבר בכוח המשימה של ועדת הפיקוח על חשיפת סודות פדרליים.

חייזרים. צילום: שאטרסטוק
maximize-image
images-count3+
חייזרים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

התיק הראשון שמשוחרר היום כולל עדויות של טייסי צבא ארה"ב על מפגשים עם עצמים בלתי מזוהים וסרטון וידאו ראשון מתוך הסדרה. בניגוד לשיטות העבר של שחרור מאגרי מידע עצומים בבת אחת, הבית הלבן בחר בשיטה של שחרור מדורג במנות שבועיות.

חבר הקונגרס טים ברצ'ט אישר את הפרטים בשיחה עם העיתונאי ג'רמי קורבל: "זה יתחיל היום. יהיו שם חומרים מטייסים, ואולי סרטון אחד. אני תומך בנשיא טראמפ ואסיר תודה לו על כך שהוא עומד במילה שלו ופועל כנשיא של שקיפות וחשיפה. חשוב לזכור ששקיפות לא תקרה בבת אחת, זה ייקח זמן".

חייזרים. קרדיט: shutterstock
maximize-image
images-count3+
חייזרים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

למרות המהלך, המנה הראשונה אינה כוללת את 46 סרטוני העב"מים שהקונגרס דרש ממשרד המלחמה לשחרר לציבור. ברצ'ט ציין כי קיימת התנגדות מצד גורמים מסוימים בקונגרס להמשך החשיפה, אך הוא הביע ביטחון שהבטחתו של הנשיא תקוים.

במקביל לשחרור המסמכים, נשמעות אזהרות מפני ההשלכות הביטחוניות של המהלך. לואיג'י ונדיטלי, מפיק הסרט התיעודי החדש "S4: The Bob Lazar Story", הסביר בפודקאסט של שון האניטי מדוע חשיפה מלאה עלולה להיות מסוכנת: "אולי זו הסיבה שטראמפ נסגר כששואלים אותו. הוא כנראה יודע משהו שיכול להפוך את זה לדלת פתוחה למדינות עוינות. אי אפשר לספר הכל רק לאמריקאים, כי אז מספרים הכל גם לסין ולרוסיה. זה לא רעיון טוב לחשוף הכל, זו דעתי האישית".

צילום: שאטרסטוק
maximize-image
images-count3+
חייזרים, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הנשיא לשעבר ברק אובמה הביע גישה סקפטית לגבי היכולת של הממשלה להסתיר סודות על חייזרים: "הממשלה גרועה מאוד בשמירת סודות. אם הייתה הוכחה לחיים מחוץ לכדור הארץ, מישהו ששומר על המתקן כבר היה מצלם סלפי עם אחד החייזרים ושולח אותו לחברה שלו".

המהלך הנוכחי הוא שיא של מאמץ שהחל בחודש אפריל האחרון, כאשר הנשיא טראמפ הכריז בעצרת בפיניקס כי מצא "מסמכים מעניינים מאוד" בתיקי הפנטגון. בהמשך לכך, הצהיר הנשיא ברשת Truth Social על כוונתו לחשוף את כל המידע הקשור לתופעות אוויריות בלתי מזוהות ועב"מים.

חייזרים. קרדיט: shutterstock
maximize-image
images-count3+
אילוסטרציה | קרדיט: shutterstock

המסתורין סביב הנושא קשור במידה רבה לבוב לאזר, האדם שחשף בשנת 1989 את קיומו של בסיס "אזור 51" לאזר טען כי הועסק במתקן סודי המכונה "S4", שבו עסק בפירוק ובלמידה של תשע חלליות חוצניות שהממשלה הצליחה להשיג לצורך "הנדסה לאחור". הממשלה הכחישה את טענותיו לאורך השנים, אך סיפורו הוא זה שהפך את הבסיס בנבדה לסמל המרכזי של חקר העב"מים והחייזרים בעולם.

שחרור "חומרי הטייסים" היום הוא הצעד המעשי הראשון במילוי הבטחתו של טראמפ לשקיפות. עם זאת, הקרב על 46 הסרטונים שנותרו חסויים במשרד המלחמה מעיד על מאבק כוחות פנימי בתוך הממשל. השאלה המרכזית נותרת האם חשיפת המידע תספק הוכחה לקיום חייזרים, או שתחשוף טכנולוגיות תעופה אמריקאיות מתקדמות שיאבדו את יתרונן מול סין ורוסיה ברגע שייחשפו לציבור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News