שרת התחבורה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני מירי רגב התראיינה הערב (חמישי) ליעקב ברדוגו בתוכנית "סופשבוע" בערוץ 14 והתייחסה לשורת סוגיות פוליטיות, משפטיות וביטחוניות – בראשן העימות מול מערכת המשפט והמשך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפתח הריאיון התייחסה רגב לטענות נגד המשך ניהול משפטו של נתניהו בזמן מלחמה. לדבריה, "מרגע שהוא כבר הולך למשפט, והוא מגיע למשפט, והוא עונה להם ומתייחס ברצינות לשאלות, ורואים אותו שם מול שאלות מתריסות, מול שאלות שמחפשות… כשהוא צריך לנהל את אחת המערכות ההיסטוריות של מדינת ישראל, גם הציבור מבין".
"יש לנו הישגים אדירים – ולצערי עם המערכת המשפטית לא הצלחנו"
במהלך הריאיון נשאלה רגב על טענות מצד אנשי ימין שלפיהן הממשלה לא הצליחה לבצע את השינויים שהבטיחה במערכת המשפט. בתשובתה הודתה כי הקואליציה נכשלה בתחום הזה. "יש לנו הישגים אדירים בממשלה הזאת, ולצערי עם המערכת המשפטית לא הצלחנו. צריך להגיד את הדברים כמו שהם", אמרה רגב.

לדבריה, "לצערי לא הצלחנו עם המערכת המשפטית לדאוג לכך שפיצול תפקיד היועמ"ש ימומש, לדאוג לכך שהיועמ"שית תסיים תפקידה למרות שהדחנו אותה ובית המשפט העליון הכריח אותנו, לוודא שנשיא בית המשפט העליון לא ימנה את עצמו, לוודא שיהיו יותר שופטים".
רגב הוסיפה כי "הכנסת היום והרשות השופטת נמצאים במציאות כמעט בלתי אפשרית, שהרשות השופטת נכנסת בנעליהן גם של הרשות המבצעת וגם של הרשות המחוקקת".
"צריך להחליף את היועמ"שית"
בהמשך פירטה רגב כיצד, לדבריה, הקואליציה מתכוונת לפעול בעתיד מול מערכת המשפט. "צריך להחליף את היועמ"שית", אמרה, "לא לחינם יש עכשיו איזה הצעת מחליטים שרוצים להביא – 'מאה הימים'. שממשלה אחרי מאה ימים תוכל לפזר את כל אותם אלה שאמורים ליישם את החלטות הממשלה".

לדבריה, "זה די דומה למה שקורה בארה"ב. זה מה שצריך לקרות בסוף. ממשלה נבחרת צריכה שתהיה לה יכולת למשול. וכדי למשול היא צריכה יועצים משפטיים ואנשי מקצוע שמסייעים לה למשול ולא שמים לה רגליים".
רגב התייחסה גם למינוי שופטים ואמרה: "לא ימונו שופטים. שופטים ימונו רק בהסכמה איתנו. וצריכים להתמנות יותר משישה שופטים והשישה שופטים האלה יהיו בהסכמה. אמר יריב לוין בצורה מאוד ברורה שללא הסכמה לא ימונו שופטים".
"אנחנו בתוך משבר חוקתי"
במהלך השיחה קטע ברדוגו את רגב ואמר לה: "אתם בתוך משבר חוקתי". רגב השיבה: "אנחנו בתוך משבר חוקתי. אני אומרת שוב, אנחנו לא מובילים למשבר חוקתי משום שאנחנו מבצעים את החלטות בית המשפט, אנחנו פועלים על פי הנהלים הקיימים".

לדבריה, "מי שלא מקיים אותם ומי שלא פועל על פי החוקים זה דווקא נשיא בית המשפט העליון, היועצת המשפטית לממשלה".
"איראן של היום היא לא איראן שלפני ה-28 בפברואר"
בחלק הביטחוני של הריאיון התייחסה רגב למגעים סביב איראן ולטענות בדבר אפשרות להסכם בתיווך הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.
"אנחנו לא יודעים לאיזה כיוון כרגע הנשיא טראמפ הולך", אמרה. "דבר אחד ברור וצריך לומר – שראש הממשלה מתואם עם הנשיא טראמפ בכל מה שקשור לאורניום המועשר. וזה ייכנס לכל הסכם שיהיה".

לדבריה, "איראן של היום היא לא איראן שלפני ה-28 בפברואר. היא כבר חלשה מאוד, יש מצוקה כלכלית מאוד גדולה, המצור מאוד מקשה עליהם, אנחנו רואים כבר פקעים בתוך ההנהגה".
רגב הוסיפה כי "איראן לא תוכל להיות גרעינית, היא לא תוכל להשתמש ולאיים על העולם המערבי, על מדינת ישראל באיום הקיומי שהיה לה".
"כל הסכם עם לבנון חייב את פירוקו של חיזבאללה"
רגב התייחסה גם למצב בצפון ואמרה כי "יש יותר אש מאשר הפסקה". לדבריה, "ברור שכל הסכם עם מדינת ישראל חייב את פירוקו של חיזבאללה מנשקו. כל עוד זה לא קורה – לא יהיה שום הסכם".

היא הוסיפה כי ישראל "נשארת על הקו הצהוב" וכי צה"ל "ממשיך לפעול עד הליטאני ולא רק על הליטאני אלא כלפי כל איום".
על וויז ואובר: "פותחים את המסע ומתן לכל חברות הלואו-קוסט"
לקראת סיום הריאיון התייחסה רגב גם לנושאי התחבורה והתעופה. על חברת התעופה Wizz Air אמרה: "הודעתי למנכ"ל וויז שמבחינתי ברגע שהוא לא חוזר לטוס לישראל, אנחנו מפסיקים איתם את המשא ומתן ואנחנו פותחים את המשא ומתן לכל חברות הלואו-קוסט בעולם".

בנוגע לאובר אמרה: "אובר עבר קריאה ראשונה, בוא נתקדם עם אובר לקריאה שנייה ושלישית. הציבור הישראלי מחכה לזה".
בסיום הריאיון העריכה רגב כי הבחירות יתקיימו באוקטובר, אך הוסיפה: "מה שאני יכולה להגיד לך בוודאות זה שאת הבחירות ינצח הימין וראש הממשלה הבא יהיה נתניהו".
