בעוד שהמיקוד המדיני מופנה לאיראן וללבנון, ועזה נדחקה לקרן זווית, משפחות שכולות מפורום הגבורה שיגרו היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעצירת משאיות הסיוע שמעניקות את החמצן לחמאס ומנוצלות להתעצמות ולהתבססות מחודשת של ארגון הטרור.

בפתח המכתב הזכירו המשפחות את ההתחייבויות של הממשלה מאז תחילת המלחמה לכך שחמאס לא יהווה עוד איום על ביטחון ישראל , והדגישו: "כל הניסיונות הבינלאומיים ואחרים לפרז את חמאס מנשקו מרצון – כשלו. היה ברור תמיד, וכעת ברור גם לכולם, כי רק צה"ל ומדינת ישראל הם שיעמדו על ביטחונם של תושבי ישראל בכלל והדרום בפרט".
לדברי המשפחות, "מסיבות מדיניות וביטחוניות, צה"ל מושקע בימים אלו בזירות אחרות. עם זאת, אנו שבים ומזכירים – אל למדינת ישראל, לשכוח את החזית הדרומית. אנו לא נוכל לקבל מצב שארגון הטרור חמאס, ואף ארגון טרור אחר, נשאר ושולט בעזה, ומסכן את ביטחון ישראל. לצערנו, חרף כל האמור, מידי יום, מזרימה מדינת ישראל לעזה סחורות – סחורות לטרור. סחורות אלו, מנוצלות ע"י ארגון הטרור, להתעצמות, להתארגנות ולביסוס שלטונו. הסחורות מתורגמות באופן מידי לדולרים וכספים המוזרמים לטרור".

בהמשך המכתב פנו המשפחות לנתניהו, ותיארו את המציאות שטפחה על פני המדינה, למרות ההסכם שנחתם: "אדוני רה"מ, פגו כל האולטימטומים, עברנו את כל האזהרות והניסיונות. אין מנוס מלשוב ולתת את הדעת על הזירה הדרומית. כצעד ראשון ומידי, אנו מבקשים כי תורה באופן מידי על עצירת הזרמת סחורות הטרור לעזה. כל משאית העוברת לטרור, מסכנת את ביטחון חיילנו, מסכנת את ביטחון תושבי הדרום ומעצימה את הטרור – עצרו מיד את החרפה".
המשפחות השכולות ביקשו לחזק את ידיו של ראש הממשלה: "אנו מחזקים אותך, להמשיך ולעמוד איתן בכלל החזיתות, למען ביטחון ישראל. אנו המשפחות השכולות מאחוריך ומאחורי הממשלה בכל צעד נחוש מול אויבינו. אנו חייבים זאת ליקירנו הגיבורים שנפלו, ולתושבי ישראל שרוצים להמשיך לחיות בביטחון. העם חזק, אנו בע"ה ננצח", חותמות המשפחות השכולות מפורום הגבורה את מכתב לראש הממשלה.
