יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר יוסי ולפיש, שיגר היום (חמישי) מכתב אזהרה חריג לחבר הכנסת ד"ר אחמד טיבי. הפנייה נעשתה בעקבות התבטאויות של טיבי בכלי התקשורת, בהן השתמש במושגים רפואיים-פסיכיאטריים כדי לתקוף את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

המכתב, שנשלח תחת הכותרת "אבחון אישיים ציבוריים מכורסת הטלוויזיה והמדיה", מתייחס ישירות לכתבה שפורסמה באתר "וואלה", בה כינה טיבי את בן גביר "פסיכופת". ד"ר ולפיש הדגיש במכתבו כי התנהלות זו פוגעת ביושרתו של המקצוע הרפואי.
במכתב נאמר: "לאור האמור בכתבה, ובהתאם לנייר העמדה של הלשכה לאתיקה וכללי האתיקה המצופים מרופא, אנו מבקשים להפנות את תשומת ליבך לחובת הזהירות החלה על התבטאויות ואבחון אישיים ציבוריים מכורסת הטלוויזיה והמדיה".

עוד הוסיף יו"ר הלשכה דרישה חד-משמעית להתנצלות או הבהרה: "נבקשך לחזור בך מהתבטאויות כפי שמוצגות בכתבה, ולגלות שיקול דעת ואיפוק בהתבטאויותייך בעתיד".
ההסתדרות הרפואית, האמונה על שמירת האתיקה של הרופאים בישראל, ראתה בכך חריגה בוטה מהנורמות המקצועיות. ללשכה נייר עמדה מפורש בנושא: "רופאים בתקשורת – חופש הביטוי מול כבוד המקצוע".
