accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

אורן סולומון מזהיר: האינטרס הישראלי מול איראן נדחק לשוליים

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

כ אייר ה'תשפו (07.05.26)

8

12

like

1

dislike

אורן סולומון, מומחה לאסטרטגיה וביטחון לאומי, מזהיר כי בזמן שדונלד טראמפ מנהל את האסטרטגיה האישית שלו במלחמה מול איראן, האינטרס הישראלי נדחק: "ישראל צריכה לשאול שאלות - ולהגדיר את הקו האדום שלה" • לדבריו, "הבוס הגדול" ומי שמנהל בינתיים את הדברים הוא טראמפ, כשהנושא המרכזי שאליו הוא חותר הוא סוגיית הגרעין


רוצה שנקריא לך?

מגישים

אורן סולומון, מומחה לאסטרטגיה וביטחון לאומי ובכיר לשעבר במשרד ראש הממשלה, הדגיש היום (חמישי) בריאיון ליונתן וייס כי בצל האמירות הסותרות של דונלד טראמפ והדד-ליין החדש שהציב לאיראן – על ישראל להבין קודם כל מה האינטרס שלה ולהציב קו אדום. "טראמפ הוא הבוס הגדול בסוף, ובמקום לנסות לפענח מה הוא יעשה – ישראל צריכה לשאול  את השאלה: מה האינטרס שלה?".

maximize-image
images-count1+
תקיפות כוחותינו באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

כך הסביר: "המציאות מאוד מורכבת ולא רק כי אנחנו לא יכולים לעצב אותה במו ידינו כמו שהיינו רוצים, אלא כי יש לנו שותפים. במקרה של איראן, מי שמנהל את המערכה, הבוס הגדול זה הנשיא טראמפ והוא מוביל את הקו המרכזי בנושא, הסיפור שם זה הגרעין -לשם הוא חותר".

לדבריו, במקום להמתין לטראמפ, השאלה שישראל צריכה לשאול כעת היא – מה האינטרס שלה. "במקום לנסות לפענח לאורך כל התקופה מה הנשיא טראמפ מתכוון וכיצד בעצם אפשר להתמודד מול זה, מה עם ישראל? מה האינטרסים של ישראל? מה אנחנו רוצים? על מה אנחנו צריכים לעמוד לפי סדר עדיפות, מה הקווים האדומים? מה רצוי ומה מצוי".

maximize-image
images-count1+
תקיפות כוחותינו באיראן | צילום: רשתות ערביות

עוד הזהיר בדבריו מ"המשחק" של ערב הסעודית: "סעודיה משחקת פה תפקיד שלילי לאורך כל המערכה מול איראן, מול חמאס ומול חיזבאללה. מי שבוחן אותם מהשבעה באוקטובר ועד היום בכל הזירות – ההשפעה שלהם שלילית. זה מראה על מה ואיך אנחנו צריכים להתייחס ביום שאחרי למול כל סוגיית הבריתות והדברים הללו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News