ברקע הדיווחים לפיהם טל גלבוע צפויה להתמנות לתפקיד דוברת לשכת ראש הממשלה, החליט בנימין נתניהו שלא להעניק לה את המינוי במקומו של זיו אגמון שהתפטר. זאת לאחר שבסוף השבוע כתב בן זוגה של גלבוע, רועי שפרניק, בעמוד הפייסבוק שלו: "בהצלחה לטל, שתהיה החל ממחר דוברת ראש ממשלת ישראל. בטוח שתצליחי בענק".

מסתבר, כאמור, שהאיחולים היו מוקדמים. נתניהו החליט שלא למנות את גלבוע ליועצת התקשורת במשרד ראש הממשלה והחיפושים אחר המועמד להחליף את אגמון נמשכים.
אגמון נאלץ להודיע על התפטרותו מתפקידו על רקע התכתובות שלו שנחשפו על ידי עמית סגל, בהם כתב בין השאר: "לא טוב שפתחו את מרוקו לתיירות ישראלית, עכשיו אנחנו יודעים מאיפה המרוקאים שלנו הגיעו – מאפריקה. בבון זה קוף".

הוא כינה את ח"כ ניסים ואטורי "בבון" ואת ח"כ אלי רביבו "מרוקאי מפגר", כך לפי הדיווח. "מי היה מכיר את האנשים האלה? איזה בבונים. חבל שאי אפשר לשריין את כל הרשימה ולגמור את הפריימריז", צוטט בדיווח. ועוד פורסם שאמר בשיחה טלפונית כי "צריך לפרסם מודעת דרושים 'אנסים ורוצחים' לרשימת הליכוד לכנסת, כי כבר יש גנב, פורץ וחוטף".
בהודעת הפרישה שלו טען אגמון כי מדובר במניפולציה שביצע אדם שהיה עמו בקשר חברי ממושך, אשר בחר להדליף חלקי ציטוטים משיחות פרטיות שהתקיימו ברובן לפני כניסתו לתפקיד הרשמי. אגמון הגדיר את הפרסומים כרצח אופי שנועד לפגוע בראש הממשלה באופן אישי. הוא הדגיש כי הערכים המיוחסים לו רחוקים מהשקפת עולמו, במיוחד לאור העובדה שמשפחתו הגרעינית היא בעלת שורשים מרוקאיים ענפים.

אגמון הביע צער עמוק בפני כל מי שנפגע מהדברים שיוחסו לו, אך הבהיר כי החליט לפרוש כדי למנוע את המשך השיח המפלג סביבו בימים גורליים אלו של אחדות ושותפות גורל. "משנוכחתי לגלות כי קודמתי לקדמת הבמה בעל כורחי ונוצר סביבי שיח מפלג, החלטתי להודיע על סיום תפקידי" כתב אגמון. הוא ציין כי הצטרף לשירות הציבורי מתוך תחושת שליחות ורצון לתרום מאחורי הקלעים לאחר שזכה להצלחה בעולם העסקי.
