מבצע "שאגת הארי", התקיפה המשולבת של ישראל וארה"ב באיראן, סוגר את השבוע הרביעי – ונדמה שהתקיפות לא נחלשות. מה שהתחיל במכת מחץ מוצלחת במיוחד עם חיסול הרודן עלי חמינאי המשיך באלפי תקיפות, הכוללות סיכולים ממוקדים, מפקדות של הבסיג' ואתרים אסטרטגים שונים, בין אם מפעלים לייצור אמל"ח, משגרים וטילים בליסטים, מתקני גרעין ואתרי אנרגיה לרבות נפט, מים וחשמל.
גם כעת, ממשיכים לדווח באיראן על תקיפות, וזאת לאחר שצה"ל הודיע כי השלים גל תקיפות שלישי בתוך יממה נגד משטר הטרור האיראני ברחבי טהרן. בבירה האיראנית מדווחים בין היתר על תקיפות ב"עיר הטילים" בהרי יזד, בבסיס של חיל האוויר האיראני בבושהר בדרום המדינה, במאגרי דלקים, ובמאגר מים עצום בגודלו במחוז ח'וזסתאן.
גם האמריקאים ממשיכים להשאיר את חותמם: לטענת פיקוד המרכז של ארה"ב, כוחותיהם תקפו יותר מ-11 אלף מטרות באיראן ביותר מ-11 אלף גיחות טיסה. הנשיא טראמפ מדגיש גם הוא את הקו התקיף, וטוען כי 97% מהיכולות הבליסטיות של איראן הושמדו מאז תחילת המבצע.
Trump on Iran:
We knocked out 97% of the launchers. pic.twitter.com/ZPY1dj0ucy
— Clash Report (@clashreport) March 27, 2026
מוקדם יותר, דווח בתקשורת האיראנית על חיסול חשוב בלב איראן: עלי פולאדוואנד, דמות מפתח במערך המחקר הביטחוני של איראן וראש מחלקת המחקר בארגון החדשנות והמחקר ההגנתי (SPND), חוסל בבוקר שבת בתקיפה אווירית בעיר בורוג'רד. יחד עמו נהרגו בתקיפה גם כמה מבני משפחתו, כך לפי דיווח בערוץ איראן אינטרנשואל.
גם באיראן לא נשארים אדישים לפגיעה הקשה של התקיפות השונות, על אף הניסיונות הכושלים להציג עמידה איתנה: על פי דיווחים מטהרן, המתקפות האחרונות על מפעלי הפלדה הנחיתו מהלומה קשה על כלכלת המדינה, ועלולות לשתק את מאמצי ההתאוששות והשיקום העתידיים, כך מסר בכיר איראני ל"ניו יורק טיימס".
בהצהרה שנשא מוקדם יותר היום דובר צה"ל, תא"ל אפי דפרין, חשף כי צה"ל העמיק משמעותית את הפגיעה בתעשיות הצבאיות באיראן. "בתוך מספר ימים בודדים נשלים את תקיפת כל הרכיבים החיוניים לתעשייה זו", הצהיר דפרין. "משמעות הדבר היא השמדת מרבית יכולות הייצור הצבאיות של המשטר, שיקום שייקח להם זמן רב מאוד".

דפרין: מרבית יכולות הייצור הצבאיות של איראן תושמד בתוך ימים
בנוסף, אישר הדובר כי חיל האוויר תקף שני מפעלים מרכזיים הקשורים לתוכנית הגרעין. מפעל לייצור אורניום: המתקן היחיד מסוגו באיראן המהווה את החוליה הראשונה בשרשרת הייצור של נשק גרעיני. מפעל המים הכבדים באראק: מתקן שצה"ל פגע בו בעבר, ואיראן ניסתה לשקמו לטובת פיתוח חומרים לנשק גרעיני.
Meanwhile, the United States and Israel are bombing Iran.pic.twitter.com/wydbGp8gPC https://t.co/dDax8LBi5y
— Clash Report (@clashreport) March 27, 2026
הפגיעות בעורף הישראלי
למרות ההצלחות האדירות – העורף הישראלי ממשיך להיפגע: רק במהלך השבת האחרונה, ספגה ישראל מתקפה איראנית רחבה, בהם מטחי טילים ושיגורים רבים מאיראן לעבר אזורים נרחבים בישראל, כולל גוש דן, אזור אילת, ירושלים והמרכז. המתקפה גבתה מחיר דמים כבד כאשר ויאצ'סלב וידמנט, תושב אשדוד בן 52, נהרג מפגיעת רסיס בתל אביב. בנוסף, עשרות בני אדם נפצעו בדרגות קושי שונות בזירות הפגיעה השונות.

הרוג בת"א ועשרות פצועים ברחבי הארץ בעקבות שיגורים מאיראן

המתקפה נמשכה גם לעבר אזור הדרום. רסיסים שנפלו סמוך לכסייפה פצעו גבר בן 37 ואישה בת 21, שניהם באורח קל. בשעות הצהריים של יום שבת, הופנו השיגורים לעבר אזור המרכז וירושלים. שברי יירוט שנפלו סמוך ליישוב אשתאול הובילו לפציעתם של 19 בני אדם באורח קל, בהם גם 5 ילדים עד גיל 15. הנפילה גרמה לנזק סביבתי כבד ברדיוס של כ-150 מטרים מהפגיעה, כולל נזק למגרש חנייה סמוך.
הצטרפות החות'ים למערכה
הבוקר, חודש בדיוק מאז פרוץ המלחמה, הצטרפו החות'ים רשמית למערכה כששיגרו טיל בליסטי לעבר אזור באר שבע, שיורט אף הוא. הדובר הצבאי החות'י, יחיא סריע, הצהיר בהודעה מצולמת כי כוחותיו פתחו במבצע צבאי הכולל מטחי טילים וכטב"מים נגד "אתרים צבאיים רגישים" בדרום ישראל, וזאת בתגובה לפגיעה בציר ההתנגדות בלבנון, איראן ועיראק.
בהמשך, הופעלו התרעות בעיר אילת בשל חדירת כלי טיס עוין מתימן. תושבים דיווחו על קולות נפץ ותיעדו את רגע היירוט. מדוברות עיריית אילת נמסר כי גורמי הביטחון במרחב ביצעו יירוט מוצלח מחוץ לשטח העיר, ופיקוד העורף הכריז על סיום האירוע ללא נפגעים או נזק לרכוש.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
