במלאת 29 ימים למבצע "שאגת הארי", התייצב הערב (מוצ"ש) דובר צה"ל, תא"ל אפי דפרין, למסירת עדכון מיוחד על מצב הלחימה מול איראן ושלוחותיה. דפרין הדגיש כי צה"ל פועל ללא הפסקה, בתיאום עם ארה"ב, כדי לפרק את יכולות משטר הטרור האיראני וחיזבאללה.

החזית האיראנית: מכה אנושה לתעשיות הצבאיות והגרעין
דובר צה"ל חשף כי בהנחיית הרמטכ"ל, צה"ל העמיק משמעותית את הפגיעה בתעשיות הצבאיות באיראן. "בתוך מספר ימים בודדים נשלים את תקיפת כל הרכיבים החיוניים לתעשייה זו", הצהיר דפרין. "משמעות הדבר היא השמדת מרבית יכולות הייצור הצבאיות של המשטר, שיקום שייקח להם זמן רב מאוד".
בנוסף, אישר הדובר כי חיל האוויר תקף שני מפעלים מרכזיים הקשורים לתוכנית הגרעין. מפעל לייצור אורניום: המתקן היחיד מסוגו באיראן המהווה את החוליה הראשונה בשרשרת הייצור של נשק גרעיני. מפעל המים הכבדים באראק: מתקן שצה"ל פגע בו בעבר, ואיראן ניסתה לשקמו לטובת פיתוח חומרים לנשק גרעיני.

הזירה הצפונית
בלבנון, כוחות פיקוד הצפון ממשיכים בתמרון קרקעי להעמקת מרחב ההגנה. דפרין עדכן כי עד כה חוסלו למעלה מ-850 מחבלי חיזבאללה. בין החיסולים הבולטים: עלי חסן שועיב, מחבל ביחידת המודיעין של כוח רדואן שפעל תחת כסות של עיתונאי וחשף את מיקומי כוחות צה"ל.
"השליטה במרחב דרום לבנון מונעת ירי ישיר לעבר יישובינו", הסביר דפרין. הוא הוסיף כי ככל שהפעולה מעמיקה, הכוחות נתקלים ביותר מחבלים ומתחמי לחימה מורכבים, אך מצליחים להשמידם.

המחיר הכבד והעורף הישראלי
לצד ההישגים, התייחס הדובר למחיר הכואב של המלחמה. הוא אישר כי אזרח ישראלי נרצח אמש בתל אביב כתוצאה מירי מאיראן, ושלח תנחומים למשפחות הנופלים בקרבות בדרום לבנון.
לקראת חג הפסח, שיבח דפרין את חוסן הציבור: "החוסן שלכם הוא הכישלון של איראן וחיזבאללה. הם תכננו לירות מאות טילים בכל פעם, אך מתקשים לממש זאת ויורים הרבה פחות". עם זאת, הדגיש כי הסכנה טרם חלפה וקרא להמשך הקפדה על הנחיות פיקוד העורף.

תימן וחזיתות נוספות
הבוקר יורט טיל ששוגר מתימן לעבר ישראל. דפרין הבהיר כי צה"ל נערך מראש לאפשרות שמשטר הטרור החות'י ינסה להתערב: "כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל – ישלם על כך מחיר".
"אנחנו ממשיכים לפעול לפי תוכנית בתקיפה שיטתית ורחבה", סיכם דובר צה"ל. "יש לנו הזדמנות לשינוי המצב מיסודו, ואנחנו נחושים להשיג מציאות ביטחונית טובה יותר לאורך זמן".
