כשברקע מתקיימים מגעים בין ארצות הברית לאיראן בניסיון להביא לסיום המלחמה, ישראל ממשיכה בפעילות התקפית נגד המשטר האיראני – ומרחיבה את היעדים.

דובר צה"ל עדכן כי כוחותינו מחיל האוויר תקפו את כור המים הכבדים במתקן הגרעיני באראק, המכונה חונדאב. לפי הודעת צה"ל, מדובר בתשתית מרכזית לייצור פלוטוניום ברמה צבאית. התקיפה בוצעה לאחר שזוהו ניסיונות שיקום באתר, ולאחר שניתנה הודעת פינוי לתושבי האזור.
במקביל, הותקף גם מפעל למיצוי אורניום ממחצבים בעיר יזד שבמרכז איראן. בצה"ל ציינו כי מדובר במתקן ייחודי שבו עוברים חומרי גלם תהליכי עיבוד מכניים וכימיים, המשמשים בהמשך כחומרי מוצא להעשרת אורניום – שלב קריטי בשרשרת הפיתוח של נשק גרעיני.

באיראן דיווחו כי הותקף גם הכור בבושהר, אך לטענתם לא נגרם לו נזק. עוד נמסר כי לא נרשם שחרור של חומרים רדיואקטיביים בעקבות התקיפות.
לפי ההסבר שנמסר, תהליך העשרת האורניום כולל כמה שלבים: תחילה הפקת "עוגה צהובה", לאחר מכן הפיכתה לגז, ולבסוף הזנתו למערך צנטריפוגות המעלה את ריכוז האורניום. ריכוז גבוה מאפשר הפקת חומר בקיע לשימוש בנשק גרעיני.

הכור באראק, שנמצא כ-240 ק"מ מערבית לטהרן, החל להיבנות ב-2004 אך לא הושלם בעקבות הסכם הגרעין. איראן חידשה את בנייתו בשנים האחרונות ותכננה להפעילו ב-2026. לטענתה, מדובר בפרויקט אזרחי, אך בצה"ל מדגישים כי כור מים כבדים מאפשר ייצור פלוטוניום – חומר בקיע לנשק גרעיני.
בצה"ל ציינו כי למרות התחייבויות בינלאומיות, איראן נמנעה מהסבת הכור כך שלא יאפשר ייצור פלוטוניום ברמה צבאית, ואף פעלה לעיכוב מכוון של התהליך. עוד נטען כי לאחר תקיפה קודמת באתר ביוני אשתקד, זוהו ניסיונות שיקום חוזרים – שהובילו לתקיפה הנוכחית.

באשר למתקן ביזד, בצה"ל הדגישו כי מדובר בשלב ראשוני אך חיוני בשרשרת הייצור של נשק גרעיני, וכי הפגיעה בו מצמצמת את יכולת המשטר להשיג את חומרי הגלם הנדרשים.
