המתקפות האחרונות על מפעלי הפלדה באיראן הנחיתו מהלומה קשה על כלכלת המדינה, ועלולות לשתק את מאמצי ההתאוששות והשיקום העתידיים, כך מסר בכיר איראני ל"ניו יורק טיימס". הבכיר, שדיבר בעילום שם משום שלא הוסמך לדבר בפומבי, הדגיש כי המפעלים שהותקפו הם עמוד השדרה של התשתית הלאומית, האחראים לייצור חומרים חיוניים לבניית מבנים וכבישים ברחבי המדינה.

בעוד שמידת הקשר הישיר בין המפעלים לכוחות המזוינים של איראן נותרה מעורפלת, שתי החברות המרכזיות שנפגעו, הנמצאות בבעלות משולבת של בעלי מניות פרטיים ומוסדות ממשלתיים, מצויות תחת סנקציות אמריקאיות כבדות. משרד האוצר בוושינגטון טוען כי מתחם "מובארקה" הוא חלק מרשת פיננסית התומכת ב"בסיג'", הכוח הצבאי למחצה של משמרות המהפכה.
רמת האבטחה הגבוהה במתקנים אלו מעידה על חשיבותם האסטרטגית. מהנדס לשעבר במתחם הפלדה "איספהאן מובארקה" מסר בהודעת טקסט כי האתר מתנהל כמתקן ביטחוני לכל דבר. לדבריו, הכניסה היומיומית דורשת סיווג ביטחוני קפדני, וכל קבלן או ספק נדרשים לעבור בדיקות רקע מעמיקות לקבלת היתר כניסה מיוחד.

איש עסקים מהעיר אהוואז, המספק ציוד למפעל הפלדה בחוזסטן, ציין בראיון כי המתקפות עוררו חרדה עמוקה בקהילה העסקית. "התעשייה הזו מייצרת מגוון רחב של מוצרים, כולל לוחות פלדה לבניית ספינות", אמר, והסביר כי רבים מהמגזרים הללו מוגדרים כ"דו-שימושיים" – כאלו המשרתים את המגזר האזרחי והצבאי כאחד.
כזכור, ביום שישי האחרון, תקפו כוחותינו בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ, את שני מפעלי הפלדה המרכזיים באיראן, הממוקמים בערים אספהאן ואהווז. התקיפה, שתואמה מראש עם פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), כוונה ליעדים המהווים עמודי תווך בכלכלה ובתעשייה הצבאית האיראנית.
