יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ בועז ביסמוט, הודיע היום (שישי) במכתב לשרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, שנדרשה להשיב לבג"ץ, כי קידום חוק הגיוס הושהה זמנית ויחודש לאחר אישור התקציב.

ביסמוט ציין במכתב כי עם פרוץ מבצע "שאגת הארי" הוחלט להשהות זמנית את קידום ההצעה, כדי לרכז את המאמצים במשימות הלאומיות הדחופות שעל סדר היום.
לצד זאת, טען יו"ר ועדת חוץ וביטחון כי הצעת החוק כבר מצויה בשלבים מתקדמים, לאחר עבודת מטה אינטנסיבית שבוצעה עוד לפני פרוץ המלחמה, וכללה עשרות דיונים וישיבות מקצועיות בהשתתפות כלל הגורמים הרלוונטיים.

בסיום המכתב הבהיר ביסמוט כי העיכוב בקידום החוק נובע מסדרי עדיפויות לאומיים בשעת חירום, ולא מהחלטה לגנוז את המהלך. לדבריו, לאחר אישור התקציב, קידום הצעת החוק יחודש עד להשלמתו.
