ארגון הטרור החות'י בתימן הודיע היום (שישי) כי הוא מוכן לעמוד לצד איראן במערכה נגד ארצות הברית וישראל, ומאיים בפתיחת חזית חדשה לאורך הים האדום. ההודעה הדרמטית מגיעה בעקבות אזהרה ששיגרה טהרן, לפיה המלחמה עלולה להתרחב למצרי באב אל-מנדב, אם ארה"ב תפתח בתמרון קרקעי בשטחה של איראן.

בכיר חות'י מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הארגון נמצא ב"מוכנות צבאית מלאה עם כל האופציות על השולחן", ברמז לתיאום ישיר עם איראן. "עד כה איראן מצליחה ומביסה את האויב בכל יום, והקרב מתנהל לטובתה. אם יקרה משהו בניגוד לכך, נוכל להעריך את המצב מחדש", הוסיף הבכיר והדגיש את מחויבות ארגונו לציר האיראני.
מעורבות החות'ים במלחמה מאיימת באופן ישיר על מצרי באב אל-מנדב, מעבר ימי ברוחב של כ-32 קילומטרים הממוקם דרום-מערבית לתימן. בעבר, התקפות של ארגון הטרור לאורך נתיב השיט, המקשר בין הים האדום למפרץ עדן, זרעו כאוס ושיבושים קשים בנתיב סחר מרכזי שבו עוברות סחורות בשווי של טריליון דולר מדי שנה.

כל פגיעה במצר האסטרטגי תסכן עוד יותר את משלוחי הנפט של סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם, שנאלצה להפנות את מכליותיה דרך הים האדום. ברקע הדברים, המתיחות הגוברת בין טהרן לוושינגטון, כאשר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מרמז על פעילות קרקעית באיראן, וגורמים במשמרות המהפכה איימו כי "לאיראן יש את הרצון והיכולת לייצר איום אמין לחלוטין" על המצר.

