accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

עם הגב לקיר: הצעד הנואש שנוקטים במשמרות המהפכה

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ח ניסן ה'תשפו (26.03.26)

7

77

like

1

dislike

גורם בכיר במשמרות המהפכה חשף את הצעד הנואש החדש של משטר הטרור האיראני: כעת יגויסו למלחמה ילדים בני 12 בלבד • זאת על רקע העריקות והשחיקה בקרב מחבלי המשטר • לדבריו, יוזמה בשם "למען איראן" פועלת לגיוס חירום של פעילים, בהם קטינים, למה שתיאר כתפקידי 'סיוע ולוגיסטיקה'


משטר הטרור האיראני בצרות: בהמשך לדיווחינו על מורל ירוד, נפקדות ושחיקה בקרב חיילי משמרות המהפכה, החוששים לחייהם מאש כוחותינו, משטר הטרור יוצא בצעד נואש חדש: גיוס ילדים בני 12 בלבד לתפקידים שונים במלחמה. גורם בכיר במשטר מסר לאתר Iran International, כי מדובר בתפקידי 'סיוע ולוגיסטיקה'.

maximize-image
images-count2+
משמרות המהפכה | צילום: שאטרסטוק

רחים נאדלי, גורם רשמי לענייני תרבות במשמרות המהפכה בטהרן, הסביר כי יוזמה בשם "למען איראן" מגייסת כעת פעילים שסייעו למשטר הטרור לתפקידי סיוע שונים – בהם סיורים, אבטחת מחסומים ומה שכינה 'לוגיסטיקה'.

"נוכח הירידה בגיל הפונים המבקשים לקחת חלק בפעילות, החלטנו להוריד את גיל המינימום ל-12. כעת גם בני 12 ו-13 יכולים להצטרף אם ירצו בכך", הוסיף. המהלך מגיע למרות התחייבויותיה של איראן במסגרת האמנה בדבר זכויות הילד, האוסרת על שימוש בילדים בפעילות צבאית.

בסיג' משמרות המהפכה איראן
maximize-image
images-count2+
משמרות המהפכה | צילום: ZUMA Press Wire, רויטרס

המרד של כוחות המשטר

בזמן שהתקיפות על איראן נמשכות, בתוך המדינה מתרחש תהליך נוסף המעיד על הלחץ שהולך וגובר במערכת הביטחון הפנימית: עריקות בקרב כוחות הביטחון. בדרגים הנמוכים של משמרות המהפכה נרשם גל עריקות וכמו כן גם בתוך המשטרה האיראנית.

כפי שפרסם לראשונה כתבנו לענייני איראן, דרור בלאזאדה, על פי מידע מודיעיני שהצטבר באמ"ן, בין היתר ממקורות בתוך איראן, התקיפות הנרחבות של כוחותינו הובילו למורל ירוד, נפקדות ושחיקה בקרב חיילי יחידות הטילים הבליסטיים של משמרות המהפכה. עוד עולה מהמידע כי פעילי היחידה חוששים לחייהם ומסרבים להגיע לאתרי השיגור, בעקבות הסיכולים הממוקדים והשיטתיים של צה"ל.

maximize-image
images-count2+
תקיפה באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

לטענתו, אחת הסיבות המרכזיות היא חוסר תקשורת מסודרת ממטה הפיקוד הראשי בטהרן, ולכן רבים מהכוחות בשטח מרגישים שהם פועלים ללא הנהגה ברורה. בנוסף לכך, הוא אומר כי יותר ויותר אנשי ביטחון מבינים שהם משמשים למעשה כמגן אנושי עבור הבכירים שמסתתרים עמוק מתחת לאדמה. המקור מספר גם על מצוקה כלכלית קשה: באיראן יש כיום מחסור חמור במזומן, ורבים מאנשי כוחות הביטחון מתקשים לשלם חשבונות ואף לקנות אוכל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News