accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

המטוס ה-200 נחת בישראל: נמשכת ההתחמשות למלחמה

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ח ניסן ה'תשפו (26.03.26)

3

49

like

1

dislike

המטוס ה-200 של הרכבת האווירית נחת בארץ • מתחילת מבצע 'שאגת הארי' שונעו לישראל כ-8,000 טונות של חימושים וציוד צבאי מארה"ב ומגרמניה במעל ל-200 משלוחים בים ובאוויר, במטרה לשמור על מלאי התחמושת והציוד של צה"ל


המטוס ה-200 במסגרת הרכבת האווירית והימית של משרד הביטחון נחת היום (חמישי) בישראל, כחלק מאספקת הציוד הצבאי והחימושים למבצע "שאגת הארי". מאז תחילת הלחימה, הגיעו לישראל כ-8,000 טונות של ציוד הכולל אמצעי לחימה וחימושים מסוגים שונים, ביותר מ-200 הטסות והשטות נפרדות.

maximize-image
צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

הציוד הצבאי מגיע לישראל באמצעות נתיבי אספקה המופעלים על ידי מנהל הרכש ומשלחות משרד הביטחון בארצות הברית ובגרמניה. המבצע הלוגיסטי מתבצע בתיאום עם אגף התכנון ובניין הכוח בצה"ל, ובשיתוף פעולה עם רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית המנהלות את קליטת המטענים.

מטרת הרכבת האווירית והימית היא להבטיח את המשכיות האספקה לצבא ולחזק את המלאים המבצעיים לאורך ימי הלחימה. פעילות זו מתקיימת במקביל להאצת קצבי הייצור של התעשיות הביטחוניות בתוך ישראל. על פי נתוני משרד הביטחון, משלוחי הציוד נמשכים באופן רציף לאורך כל ימי המבצע כדי לתת מענה לצרכים המבצעיים של הכוחות בשטח.

עקבו אחרינו גם ב-Google News