רוב תשתית ייצור האמל"ח של המשטר חוסלה כמעט לחלוטין: נתוני פיקוד המרכז של ארה"ב מאשרים כי התקיפות המדויקות השמידו את מתקני הייצור של הטילים והכטב"מים, דבר שמותיר את איראן חשופה ופגיעה ערב פתיחת שיחות המשא ומתן. בעוד המשטר בטהרן מנסה לשדר עסקים כרגיל, חשיפת הנתונים הצבאיים מעידה על מחיקת יכולות ייצור ושיגור שנבנו לאורך עשורים, כך עולה מדיווח של "הוול סטריט ג'ורנל" שפורסם היום (חמישי).

לפי הדיווח, ההישג המשותף של ישראל וארה"ב מתמקד בפירוק שיטתי של תעשיית המלחמה האיראנית. חיל האוויר השמיד את המתקנים המרכזיים לבניית טילים בליסטיים וכטב"מים, ובכך שלל מהמשטר את היכולת לייצר איומים רציפים על העורף הישראלי והאמריקני. בנוסף, הושמדו גם אתרי בניית ספינות המלחמה, מהלך המגביל את יכולת התמרון הימית של איראן במרחב המפרץ.
ממשל טראמפ משתמש בהשמדת מערך הטילים כמנוף לחץ משמעותי מול טהרן. הנשיא טראמפ ציין כי המשטר נמצא בשיחות סודיות מחשש לקריסה מוחלטת, אך בכיריו חוששים להודות בכך בפומבי.

בצעד חריג וזמני, החליטו ארצות הברית וישראל להסיר שני בכירים איראנים מרשימת החיסולים הממוקדים של מערכת הביטחון. המהלך נועד לבחון האם השמדת היכולות הצבאיות והפגיעה האנושה במערך הטילים יובילו את הנהגת המשטר לוויתורים מדיניים משמעותיים בשולחן הדיונים.
הנשיא טראמפ הבהיר כי בכירי המשטר בטהרן חוששים לחייהם במידה שיסכימו לעסקה, והסרת האיום האישי מעל דמויות מפתח אלו מהווה ניסיון לייצר ערוץ הידברות אפקטיבי. עם זאת, בוושינגטון מדגישים כי מדובר בצעד הפיך המותנה בהתקדמות המשא ומתן, וכי המשך התוקפנות האיראנית יוביל להחזרתם המיידית של הבכירים לרשימת המטרות.

כאמור, השמדת מערך הטילים נעשה כחלק ממבצע "שאגת הארי", שבמהלכו הוטלו אלפי חימושים על יעדי איכות באיראן. בניגוד לסבבי לחימה קודמים, המיקוד הפעם היה במתקני הייצור ובבורות השיגור, דבר שהפך את איראן לנטולת הגנה אסטרטגית.
המשמעות של מחיקת תעשיות הנשק היא שאיראן מגיעה למשא ומתן המתחיל היום בעמדת נחיתות מוחלטת. האיומים האיראניים לסגור את מצר באב אל-מנדב נתפסים בוושינגטון כניסיון נואש לייצר הרתעה לאחר שרוב צי ספינות המלחמה והטילים של המשטר הושבת. ישראל וארה"ב ממשיכות לעקוב אחר ההתפתחויות, כשהמטרה היא לוודא שאיראן לא תוכל לשקם את יכולותיה הצבאיות בשנים הקרובות.

מוקדם יותר השבוע, כוחות צה"ל השלימו גל תקיפות נרחב נגד תעשיות הנשק של המשטר האיראני באיספהאן, שבמרכזו פגיעה אסטרטגית באתר הייחודי והיחיד במדינה לפיתוח צוללות ומערכות עזר לצי. המבצע, שהובל על ידי מספן המודיעין של חיל הים, השמיד מרכז מרכזי לייצור כלי שיט בלתי מאוישים וצוללות חדישות.
בצה"ל מעריכים כי הפגיעה המדויקת תצמצם משמעותית את יכולת המשטר לשדרג את הצי הקיים ולפתח כלי לחימה ימיים נוספים. התקיפה היא חלק ממאמץ מתמשך לשלילת יתרונות הייצור הצבאי של איראן ולפגיעה בתשתיות אסטרטגיות שנבנו לאורך שנים.

למרות הפגיעה המשמעותית, מטח כבד של חמישה שיגורים מאיראן בתוך שעתיים הוביל הבוקר לפגיעות ישירות של טיל מצרר מתפצל בכפר קאסם ובשער שומרון. שישה בני אדם נפצעו באורח קל מהדף ומרסיסים ופונו לקבלת טיפול רפואי, בזמן שכוחות חילוץ והצלה פועלים בזירות שבהן נגרם הרס רב למבנים וכלי רכב.
במקביל למתקפה מאיראן, המערכה בצפון התרחבה עם חדירת כטב"מים לאזור טבריה וירי רקטי בלתי פוסק מלבנון, אשר גרם לאזעקות בחיפה, בקריות וביישובי הגליל. בצפת לקתה ילדה בת 11 בדום לב כתוצאה מהחרדה ומהאזעקות ומצבה מוגדר קשה, וכוחות הביטחון ממשיכים בסריקות במוקדי נפילה נוספים ברחבי הארץ.
