accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות ראש הממשלה

נתניהו: "מבקש לעשות הכל כדי למנוע עזיבה של היישובים בצפון"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ז ניסן ה'תשפו (25.03.26)

15

31

like

3

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לדיון עם ראשי הרשויות בקו העימות וחיזק את ידיהם • הוא הנחה להסיר חסמים והתחייב: "נשנה את המצב בלבנון מן היסוד" • סוכם על פתיחת מסלול פיצויים מיידי לעסקים וקידום פתרונות מיגון


פורום מנכ"לי משרדי הממשלה, בראשות מ"מ מנכ"לית משרד ראש הממשלה, דרורית שטיינמץ, קיים היום (רביעי) דיון מיוחד עם ראשי הרשויות בקו העימות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לדיון באמצעות הזום, חיזק את ידיהם והנחה את הגורמים המקצועיים להמשיך ולפעול להסרת חסמים ולסייע לתושבים.

maximize-image
images-count2+
ישיבת ראשי הרשויות בצפון | צילום: דוברות ראש הממשלה

במהלך השיחה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני מברך על העמידה האיתנה של ראשי הרשויות מקו העימות, שמוטלת עליהם שליחות כבדה". הוא הוסיף והתחייב: "הנחיתי לבטל את הקיצוץ לצפון ולהוסיף לשיקום. הסרנו את האיום של פלישה קרקעית ואנחנו מרחיבים עוד יותר את רצועת הביטחון. מנוי וגמור איתנו לשנות את המצב בלבנון מן היסוד".

נתניהו הבהיר כי המערכה מול חיזבאללה היא חלק ממערכה רחבה יותר מול איראן, שלדבריו "עדיין בעיצומה, בניגוד למה שמדווח בתקשורת". הוא הדגיש כי מעמדה של ישראל חזק מאי פעם, בעוד איראן נחלשה, מה שיוצר הזדמנויות לבריתות אזוריות חדשות. "יש הערכה אחרת לגמרי לעוצמתה של ישראל", אמר.

maximize-image
images-count2+
כוחות אוגדה 36 בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, התייחס ראש הממשלה למאמצים האזרחיים וציין כי הורה לבטל את הקיצוץ התקציבי לצפון ולהוסיף משאבים לשיקום ולטיפול באוכלוסייה. הוא שיבח את ראשי הרשויות על עמידתם האיתנה וביקש מהם לפעול ככל הניתן כדי למנוע עזיבה של תושבים את יישוביהם בתקופה מאתגרת זו.

בדיון הציגו ראשי הרשויות את האתגרים עמם הם מתמודדים, ובעקבותיו סוכם על צעדים מעשיים. יו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, ציין כי "כבר ביום שני הקרוב ייפתח מסלול פיצוי מיידי לעסקים בקו העימות כולל תשלום מקדמות". עוד סוכם על קידום מענים דחופים בנושאי מיגון, הטבות מס והחוסן האזרחי.

maximize-image
images-count2+
ישיבת ראשי הרשויות בצפון | צילום: דוברות ראש הממשלה

מ"מ מנכ"לית משרד רה"מ, דרורית שטיינמץ, סיכמה את הדיון ואמרה: "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא של כלל משרדי הממשלה, בכדי לתת את המענה המיטבי. הקשבנו לכם היום בקשב רב, העליתם נושאים חשובים. נמשיך לפעול ולסייע ככל הניתן, בהתאם להנחיית ראש הממשלה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News