שינוי משמעותי בליגת ה-NBA הולך ומתקרב, לאחר שבעלי הקבוצות אישרו את תחילת התהליך להרחבת הליגה לשתי קבוצות נוספות. על פי דיווח של העיתונאי שאמס צ'רניה, הליגה צפויה לצרף את סיאטל ולאס וגאס, כאשר עונת היעד היא 2028/29.
לפי הדיווח, בשלב זה אושרה פתיחת הליך לאיתור קבוצות משקיעים שירכשו וינהלו את שני הפרנצ'ייזים החדשים. התהליך צפוי להימשך מספר חודשים, כאשר ההערכות הן כי כל קבוצה תימכר בסכום של בין 7 ל-10 מיליארד דולר.
The following has been released by the NBA. pic.twitter.com/SRIvFMcnlF
— NBA Communications (@NBAPR) March 25, 2026
במקביל להתרחבות, בכירים בליגה מעריכים כי ייערך שינוי מבני נוסף, כאשר אחת הקבוצות הקיימות, מינסוטה טימברוולבס או ממפיס גריזליס, תעבור לקונפרנס המזרחי, כדי לאזן את מספר הקבוצות ל-16 בכל צד. שתי הקבוצות החדשות צפויות להשתלב בקונפרנס המערבי.
אם המהלך אכן יושלם, תהיה זו ההתרחבות הראשונה של הליגה מאז 2004, אז הצטרפה שארלוט, וכך יגיע מספר הקבוצות ב-NBA ל-32. עבור סיאטל, מדובר גם באפשרות לחזרת קבוצה לליגה לראשונה מאז 2008, אז עזבו הסופרסוניקס את העיר ועברו לאוקלהומה סיטי.
