מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, נעים קסאם, פרסם היום (רביעי) הצהרה ובה האשים את ישראל וארצות הברית בניהול "אגרסיה מתמשכת" נגד לבנון, והזהיר מפני מה שכינה "פרויקט ישראל הגדולה".

לדבריו, מאז נובמבר 2024 לא פסקו הפעולות הצבאיות נגד לבנון, וכי ישראל לא עמדה בהבנות קודמות. קסאם הציג את המצב כבחירה בין "כניעה" לבין "התנגדות", וטען כי ארגונו בחר להמשיך במאבק צבאי כדי להגן על ריבונות המדינה.
בהצהרה הדגיש כי כוחות "ההתנגדות" ערוכים ומוכנים להמשך הלחימה, ושיבח את הלוחמים ואת הציבור הלבנוני על הקרבה ונחישות. הוא טען כי פעולות הארגון סיכלו ניסיונות לפגוע בלבנון או להשתלט עליה.

קסאם קרא לאחדות לאומית רחבה בתוך לבנון – כולל הממשלה, הצבא והפלגים הפוליטיים והזהיר מפני צעדים פנימיים שעלולים, לדבריו, לשרת אינטרסים ישראליים. הוא הביע התנגדות לכל משא ומתן עם ישראל "תחת אש", והגדיר מהלך כזה ככניעה.
בנוסף, האשים את ישראל בפגיעה באזרחים ובהרס תשתיות, וטען כי המאבק המתנהל הוא "הגנתי". הוא גם התייחס לאיראן, וציין כי עמידתה מול ארצות הברית וישראל מהווה, לדבריו, דוגמה.
