accessibility-icon
share-icon
נעים קאסם, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס
נעים קאסם, מזכ"ל חיזבאללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם: "לא ניכנע ולא ניסוג"

ציון בנג'ו

ציון בנג'ו

ז ניסן ה'תשפו (25.03.26)

29

19

like

15

dislike

מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, תוקף בהצהרה את ישראל וארה"ב ומזהיר מפני פרויקט "ישראל הגדולה" • קאסם דוחה כל משא ומתן "תחת אש", מתנגד נחרצות לפירוק הארגון מנשקו וקורא לממשלת לבנון להפסיק את "הפללת ההתנגדות" לטובת אחדות לאומית במלחמה, שלדבריו תימשך ללא הגבלה


מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, נעים קסאם, פרסם היום (רביעי) הצהרה ובה האשים את ישראל וארצות הברית בניהול "אגרסיה מתמשכת" נגד לבנון, והזהיר מפני מה שכינה "פרויקט ישראל הגדולה".

מחבלי חיזבאללה |
maximize-image
images-count1+
מחבלי חיזבאללה | צילום: שאטרסטוק

לדבריו, מאז נובמבר 2024 לא פסקו הפעולות הצבאיות נגד לבנון, וכי ישראל לא עמדה בהבנות קודמות. קסאם הציג את המצב כבחירה בין "כניעה" לבין "התנגדות", וטען כי ארגונו בחר להמשיך במאבק צבאי כדי להגן על ריבונות המדינה.

בהצהרה הדגיש כי כוחות "ההתנגדות" ערוכים ומוכנים להמשך הלחימה, ושיבח את הלוחמים ואת הציבור הלבנוני על הקרבה ונחישות. הוא טען כי פעולות הארגון סיכלו ניסיונות לפגוע בלבנון או להשתלט עליה.

maximize-image
images-count1+
צילום: רויטרס, רשתות ערביות

קסאם קרא לאחדות לאומית רחבה בתוך לבנון – כולל הממשלה, הצבא והפלגים הפוליטיים והזהיר מפני צעדים פנימיים שעלולים, לדבריו, לשרת אינטרסים ישראליים. הוא הביע התנגדות לכל משא ומתן עם ישראל "תחת אש", והגדיר מהלך כזה ככניעה.

בנוסף, האשים את ישראל בפגיעה באזרחים ובהרס תשתיות, וטען כי המאבק המתנהל הוא "הגנתי". הוא גם התייחס לאיראן, וציין כי עמידתה מול ארצות הברית וישראל מהווה, לדבריו, דוגמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News