מסגרת מירבית של כ-400,000 תקני מילואים אושרה היום (רביעי) כחלק מהיערכות צה"ל למגוון תרחישים ביטחוניים. האישור התקבל בדרג הממשלתי לאחר הערכת מצב רב-זירתית מקיפה. בצה"ל מבהירים כי לא מדובר בהפעלה של 400,000 משרתים בפועל ברגע זה, אלא ביצירת תשתית המאפשרת להרחיב את הגיוס במהירות במידת הצורך המבצעי.

המסגרת החדשה נועדה לתת מענה לאתגרים הביטחוניים בזירות השונות, תוך התמקדות מיוחדת במבצע "שאגת הארי". קביעת התקרה המערכתית מאפשרת לצבא לפעול ללא עיכובים ביורוקרטיים במידה ותידרש הרחבה של הכוחות הלוחמים. צה"ל ממשיך לבחון את המציאות הביטחונית באופן שוטף ומעדכן את המלצותיו בהתאם להתפתחויות המודיעיניות בשטח.
כאמור, ישראל פועלת כעת במערכה רב-זירתית רחבת היקף, הכוללת לחימה עצימה במספר חזיתות מחוץ לשטחי המדינה במקביל לפעילות ביטחונית שוטפת ביהודה ושומרון. המאמץ הצבאי מתמקד בסיכול איומים אסטרטגיים במעגלים רחוקים וקרובים, תוך הפעלת כוח מסיבי למיגור תשתיות טרור ופגיעה בצירי האספקה של האויב.

מוקדם יותר היום, שר הביטחון ישראל כ"ץ קיים הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר ובכירי מערכת הביטחון, במהלכה אושרו שורת מטרות איכות חדשות לתקיפה בשטח איראן ובלבנון.
הפורום הביטחוני דן בהמשך המתווה ההתקפי ואישר תוכניות אופרטיביות להעמקת הפגיעה בנכסים האסטרטגיים של איראן וחיזבאללה. הנתון של 15,000 חימושים מתחילת המבצע משקף את המדיניות ההתקפית של השר כ"ץ והרמטכ"ל זמיר, שמטרתה להביא לקריסה מערכתית של יכולות השיגור והפיקוד של האויב.

במהלך הדיון עודכן השר כי צה"ל חצה את רף 15 אלף החימושים ההתקפיים שהוטלו על מטרות באיראן מאז תחילת מבצע "שאגת הארי". הנתונים מצביעים על עוצמת אש חסרת תקדים, הגדולה פי ארבעה מהיקף החימושים שנעשה בהם שימוש במבצע הקודם, "עם כלביא".
