שר הביטחון ישראל כ"ץ קיים היום (רביעי) הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר ובכירי מערכת הביטחון, במהלכה אושרו שורת מטרות איכות חדשות לתקיפה בשטח איראן ובלבנון.

במהלך הדיון עודכן השר כי צה"ל חצה את רף 15 אלף החימושים ההתקפיים שהוטלו על מטרות באיראן מאז תחילת מבצע "שאגת הארי". הנתונים מצביעים על עוצמת אש חסרת תקדים, הגדולה פי ארבעה מהיקף החימושים שנעשה בהם שימוש במבצע הקודם, "עם כלביא".
בהערכת המצב המכריעה השתתפו צמרת צה"ל ומערכת הביטחון, בהם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף שלומי בינדר, ראש אמ"ץ אלוף איציק כהן ומפקד פיקוד העורף אלוף שי קלפר. כמו כן נכחו ראש אג"ת אלוף הדי זילברמן, תא"ל עומר טישלר, מזכ"צ שר הביטחון תא"ל גיא מרקיזנו ורח"ט מבצעים תא"ל ישראל שומר.

הפורום הביטחוני דן בהמשך המתווה ההתקפי ואישר תוכניות אופרטיביות להעמקת הפגיעה בנכסים האסטרטגיים של איראן וחיזבאללה. הנתון של 15,000 חימושים מתחילת המבצע משקף את המדיניות ההתקפית של השר כ"ץ והרמטכ"ל זמיר, שמטרתה להביא לקריסה מערכתית של יכולות השיגור והפיקוד של האויב.
בצה"ל מבהירים כי המבצע נמשך במלוא העוצמה וכי האישורים החדשים יתורגמו לפעולות מבצעיות כבר בשעות הקרובות, תוך שמירה על רציפות התקיפות בעומק האויב.

המשמעות של חציית רף 15 אלף החימושים היא שישראל פועלת בפריסה אווירית רחבה ומתמשכת שטרם נראתה כמותה במזרח התיכון. המבצע נועד לא רק להשיב את ההרתעה, אלא לפרק פיזית את יכולותיו של המשטר בטהרן לאיים על אזרחי ישראל.
במקביל לאישור התקיפות בעומק, ישראל התמודדה הבוקר עם גלי שיגור נרחבים. בגל השלישי מהבוקר, זוהו שלושה טילים ששוגרו לעבר המרכז והשפלה: שניים מהם יורטו בהצלחה והשלישי נפל בשטח פתוח. בעקבות המטחים, אותרו שבע זירות של פגיעות פריטי אמל"ח במחוז חוף ובמחוז יהודה ושומרון – ללא נפגעים.

בנוסף, הצפון חווה הבוקר למעלה מחצי שעה של מתיחות בעקבות חדירת כטב"מים מלבנון שהפעיל אזעקות מקריית שמונה ועד טבריה והגליל התחתון. כוחות חיל האוויר ניהלו מצוד אחר הכלי עד לסיום האירוע.
אמש נרשמה פגיעה קשה במושב מרגליות, שם נהרגה אישה בת 27 מפגיעה ישירה של רקטה בבית מגורים, לצד פצועים נוספים במטחים שנורו לעבר נהריה ושלומי. מערכת הביטחון מדגישה כי למרות הירי המתמשך, צה"ל שומר על רצף התקפי גבוה בכל הגזרות.
