אברהם בורג, אדם שנושא על גבו את התארים המכובדים ביותר של הממסד הציוני – יו"ר הכנסת, יו"ר הסוכנות היהודית וממלא מקום נשיא המדינה, הגיע לשפל חדש. בריאיון מביש שקיים השבוע למגיש האמריקני טאקר קרלסון, תחת כותרת מסיתה המאשימה את נתניהו ב"מסע הרג", בחר בורג לשמש כ"עד מטעם" עבור שונאי ישראל הגרועים ביותר, כשהוא מלכלך ללא עכבות על המדינה שהעמידה אותו בראשה.
במהלך הריאיון, בורג לא רק תקף את הממשלה, אלא בחר להשחיר את דמותו של הציבור הישראלי כולו. הוא הציג את החברה הישראלית כקולקטיב צמא דם שאינו מסוגל לדיאלוג: "המיינדסט הישראלי הוא משחק סכום אפס. אין מושג של 'רווח הדדי'. אני רוצה לנצח לבד. אני רוצה שאתה תהיה מת. אני רוצה להשפיל אותך. אני רוצה לבטל אותך".
לא די בכך, בורג הגדיל לעשות וקבע כי לישראל אין כל עניין בשלום או בביטחון, אלא ביצר הרג בלבד: "לממשלת ישראל, ולימין בפרט, אין אסטרטגיה מדינית אמיתית להסדר. המטרה של ישראל ונתניהו היא רק להרוג, לא להגיע להסכם".

בשיא הריאיון, בורג סיפק תחמושת קטלנית לתעמולה האנטי-ישראלית כשהעמיד בשורה אחת את מרצחי חמאס ואת לוחמי צה"ל. לדבריו, יש להתייחס ל"פשעי חמאס" ול"פשעי ישראל" באותה נשימה, מבלי לתת משקל לזכותה של המדינה להגן על עצמה. הוא אף לעג לרגישות הישראלית לאיומים קיומיים, בטענה שבישראל "כל יריב מתויג בסופו של דבר כ'היטלר'".
הזעם הציבורי על דבריו של בורג אינו נובע רק מהשקרים שהפיץ, אלא מהאירוניה המקוממת שזועקת לשמיים: אדם שמנצל את הבמות העוינות ביותר בעולם כדי לקעקע את זכות הקיום של המדינה, הוא אותו אדם שעל פי חוק מובטחת לו קבורה לצד גדולי האומה בהר הרצל.
