הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב (רביעי) על רקע ההתפתחויות בעיקר בזירת איראן, נוכח המהלכים האמריקנים עליהם הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמו"מ שעשוי להתחיל בימים הקרובים בין הצדדים. עוד לפני כינוס הקבינט יקיים נתניהו הערב דיון ביטחוני מצומצם שיעסוק באיראן ובלבנון.

שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר היום בהערכת מצב ביטחונית כי עד כה צה"ל חצה את רף 15 אלף החימושים ההתקפיים שהוטלו על מטרות באיראן מאז תחילת מבצע "שאגת הארי". הנתונים מצביעים על עוצמת אש חסרת תקדים, הגדולה פי ארבעה מהיקף החימושים שנעשה בהם שימוש במבצע הקודם, "עם כלביא".
בהערכת המצב המכריעה השתתפו צמרת צה"ל ומערכת הביטחון, בהם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף שלומי בינדר, ראש אמ"ץ אלוף איציק כהן ומפקד פיקוד העורף אלוף שי קלפר. כמו כן נכחו ראש אג"ת אלוף הדי זילברמן, תא"ל עומר טישלר, מזכ"צ שר הביטחון תא"ל גיא מרקיזנו ורח"ט מבצעים תא"ל ישראל שומר.

הפורום הביטחוני דן בהמשך המתווה ההתקפי ואישר תוכניות אופרטיביות להעמקת הפגיעה בנכסים האסטרטגיים של איראן וחיזבאללה. הנתון של 15,000 חימושים מתחילת המבצע משקף את המדיניות ההתקפית של השר כ"ץ והרמטכ"ל זמיר, שמטרתה להביא לקריסה מערכתית של יכולות השיגור והפיקוד של האויב.
בצה"ל מבהירים כי המבצע נמשך במלוא העוצמה וכי האישורים החדשים יתורגמו לפעולות מבצעיות כבר בשעות הקרובות, תוך שמירה על רציפות התקיפות בעומק האויב.
