דרמה באוסטרליה: מאות עיתונאים ועובדים ברשת השידור הלאומית, ABC, פתחו היום (רביעי) בשביתה חסרת תקדים של 24 שעות, הראשונה זה שני עשורים. השביתה מגיעה לאחר ש-60% מהעובדים דחו את הצעת ההנהלה להעלאת שכר, ובעקבות חשש כבד מפני האפשרות שחלקם יוחלפו על ידי מערכות בינה מלאכותית.

במרכז סכסוך העבודה עומדת הצעת ההנהלה להעלאת שכר מדורגת של 10% על פני שלוש שנים, הצעה הנמוכה משיעור האינפלציה השנתי במדינה שעומד על 3.8%. בנוסף לדרישה לשכר הוגן, העובדים דורשים ביטחון תעסוקתי רב יותר, תעריפים גבוהים יותר עבור עבודת לילה וצמצום ההסתמכות על חוזים קצרי טווח.
אחד הנושאים המרכזיים שהציתו את המחאה הוא סירובה של הנהלת הרשת לשלול את האפשרות להחליף עובדים בבינה מלאכותית. "עובדי ABC לא רוצים לשבות – הם רוצים לעשות את עבודתם", מסרה ארין מדלי, מנכ"לית איגוד עובדי המדיה, "הם רוצים שכר הוגן, עבודה בטוחה ומעקות בטיחות סביב השימוש בטכנולוגיות כמו AI כדי להגן על שלמות העריכה".

בעקבות השביתה, תכניות דגל פופולריות לא ישודרו ויוחלפו בשידורים חוזרים, תכניות מתוכנתות מראש ותוכן של ה-BBC. מנכ"ל ABC, יו מרקס, טען כי הצעת השכר שהוגשה "משקפת את הרמה המקסימלית" שהרשת יכולה לספק באופן בר-קיימא. במקביל, הנהלת הרשת הודיעה כי תפנה לבית הדין לענייני עבודה במטרה לפתור את הסכסוך.
