מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה – קידום התחרות באמצעות תחבורה שיתופית מקוונת כמו "אובר". החוק, שהוגש על ידי חברי הכנסת משה פסל ודן אילוז, צורף להצעות נוספות של ח"כ איתן גינזבורג וח"כ רון כץ. בקריאה הראשונה, 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת מתנגד אחד, והחוק יוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.

החוק המוצע מאפשר את פעילותן של רשתות תחבורה שיתופית מקוונות, בין היתר באמצעות יישומונים, כך שנוסעים יוכלו להזמין נסיעה מנקודת מוצא ליעד לפי בחירתם ולשלם עבור הנסיעה, בעוד נהגים יוכלו לצפות בבקשות הנסיעה ולאשרן.
ח"כ משה פסל אמר כי "זו הצעה ראויה וטובה. אנו רוצים שמדינת ישראל תתקדם, ושאנשים יוכלו לרכוש תחבורה זולה ויעילה. אובר הודיעה שהיא הולכת להתחרות גם בוולט, ולכן העניין של תחרות הוא סופר חשוב".

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי החוק נועד להרחיב את מגוון אפשרויות התחבורה וההסעה הציבורית, להוזיל את עלות הנסיעה, להגביר את התחרות בתחום ההסעות ולהסדיר מגוון נוח וגמיש של אפשרויות תעסוקה לבעלי רישיונות נהיגה העומדים בתנאים שיפורטו.
