ערוץ 13 "חגג" אמש עוד רגע שפל על המסך, ושידר לצופיו את המסר כי לוחמי היחידה המסתערבת יס"מ הם רוצחים. רזי ברקאי שדר גלי צה"ל, אולי השדר המזוהה ביותר עם התחנה הצה"לית, ישב אמש בתכניתו של רביב דרוקר וצעק על דובר המשטרה אריה דורון: "האם אתם זימנתם לחקירה מישהו מאלה שרצחו ארבעה, שני ילדים, אחד מהם נכה, ושני ההורים שלהם".
דובר המשטרה נצ״מ אריה דורון בערוץ 13: ״הוא לא יקרא לשוטרי משטרת ישראל רוצחים. גם לא רזי ברקאי.״ pic.twitter.com/iEc9bG2Ikr
— shlomit cohen (@c_shlomit) March 23, 2026
תתפלאו לשמוע שלא קמה מהומה או התנגדות מיוחדת לדברים, למעט דובר המשטרה עצמו. לפני שנתייחס לדברים אציין שבעיני רזי ברקאי הוא איש פחדן ועלוב, שלא היה מעז להגיד דברים כאלו בפני הלוחמים המובחרים ובני משפחותיהם, ורק האווירה האולטרא שמאלנית צדקנית באולפן הזה מתדלקת אותו באמירה מזעזעת שכזו. פחדן, נראה אותך מטיח "רוצחים" אל מול אב או אם של לוחם כזה.

נשים רגע בצד את העובדה שבוודאי, האירוע של לוחמי היס"מ נמצא בחקירה ולכן הם בהחלט מוזמנים לספר מה קרה באירוע – אבל מאיפה שואב את האומץ אותו איש אליטה מדושן עונג לכנות את לוחמי אחת היחידות המובחרות בישראל "רוצחים"? מאיפה האיש ששדה הקרב היחיד שהוא מכיר נמצא בטבלאות הרייטינג מביא את המילה המזעזעת הזו ומכתים בה מסתערבים.
למי שלא ידע, לוחמי היס"מ של משטרת ישראל לא רק שאינם רוצחים, הם נחשבים בכל צבאות העולם ליחידת העילית הישראלית המובחרת ביותר, יחידת הסתערבות המשלבת כוח אש עוצמתי בשילוב דיוק וראייה מוסרית שמאפשר לה לחדור לאירועי קיצון בשטח אויב, ולצאת מהם עם עיטורי גבורה וצל"שים. ללא מוסר גבוה, בטח לא של רוצחים, כל אירוע של היחידה היה מסתיים בהרוגים חפים מפשע רבים. גם ליכולת לדייק ולהקטין נזק אגבי יש מרכיב בפעילות.

אז מאיפה איזה רזי ברקאי כזה שואב את החוצפה? מבאר הפריבילגיה. מהיותו פריבילג, אותה מילה שתיארה במדויק את מפגיני מחאת קפלן, מילה שאוצרת בתוכה לא רק יחס מועדף בהפגנות, אלא גם תחושת עליונות, צדקנות, הבנה בהכל ומוסר בכמות גבוהה. הפריבילג הברקאי ינק כמובן את הזכות לנזוף בכל דבר מתוך ההכרזה של הקליקה שממנה הוא מגיע "המדינה היא שלנו".
הפריבילגיה של רזי ברקאי ודומיו בגלי צה"ל לא מגיעה רק מהשייכות לתקשורת של פעם זו ששלטה במדינה בצורה הרמטית, ולא רק מהשתייכות לשבט הלבן – היא נולדה מניתוק מדהים. שדר גלי צה"ל שקורא לכח מסתערב "רוצחים" הוא איש מנותק מהבנה, כפוי טובה, שיודע לשלוח לוחמים כאלו להסתכן עבורו אך מחכה להם בפינה כשתגיע ההזדמנות.
