accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בתיווך קטאר והאמירויות: אפגניסטן שיחררה אמריקאי מהכלא

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ו ניסן ה'תשפו (24.03.26)

1

like

0

dislike

הרשויות באפגניסטן שחררו את האקדמאי האמריקאי דניס קויל, שהוחזק במעצר בקאבול במשך למעלה משנה בטענה להפרת חוקים שלא פורטו • המהלך, שהתבצע לרגל חג העיד אל-פיטר ובתיווך קטאר ואיחוד האמירויות, מגיע לאחר שארה"ב האשימה את אפגניסטן בניהול "דיפלומטיית בני ערובה" למטרות פוליטיות


הרשויות באפגניסטן שחררו היום (שלישי) את האקדמאי והחוקר האמריקאי דניס קויל, שהוחזק במעצר בקאבול במשך למעלה משנה. משרד החוץ האפגני מסר כי ההחלטה על השחרור התקבלה לרגל חג העיד אל-פיטר, לאחר פנייה מצד משפחתו וקביעה של בית המשפט העליון במדינה כי תקופת מאסרו עד כה הייתה מספקת. קויל נעצר בינואר 2025 בחשד להפרת חוקים מקומיים, אולם השלטונות מעולם לא פירטו אילו עבירות ביצע לכאורה.

לפי הודעת הממשל האפגני, שחרורו של קויל התאפשר בזכות מאמצי תיווך של איחוד האמירויות וקטאר. במסגרת ההכנות למהלך, נפגש שר החוץ של הטאליבן עם זלמאי חלילזאד, הנציג המיוחד של ארה"ב לאפגניסטן לשעבר. המהלך נתפס כניסיון להפגת מתחים, לאחר שרק מוקדם יותר החודש הגדירה מחלקת המדינה האמריקאית את אפגניסטן כנותנת חסות למעצרים שלא כדין והאשימה אותה בניהול "דיפלומטיית בני ערובה" שמטרתה לסחוט ויתורים מדיניים.

שלטונות אפגניסטן דחו את ההאשמות האמריקאיות וטענו כי המעצרים מתבצעים על רקע הפרת חוקים בלבד ולא כחלק מניסיונות להשיג מנוף לחץ פוליטי. למרות שחרורו של קויל, במערכת הביטחון האמריקאית סבורים כי לפחות אזרח אמריקאי אחד נוסף מוחזק במדינה. מדובר באיש העסקים מחמוד חביבי, שנעלם בקאבול בשנת 2022. בעוד שה-FBI ומשפחתו טוענים כי נלקח על ידי הטאליבן, הארגון מכחיש כי הוא מוחזק בידיו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News