בית המשפט המחוזי בחיפה, בהרכב השופטים הנשיא אבי לוי, ערן קוטון ועידית וינברגר, הרשיע היום (שלישי) את דוד אבו עזיז ברצח בנסיבות מחמירות של עו"ד אפרים ארנון ז"ל. לפני חמש שנים בדיוק, הגיעו אבו עזיז ואדם נוסף לחצר ביתו של המנוח כשהם מצוידים בסכינים והמתינו שם כשעה. בשעה 06:30, עם צאתו של עו"ד ארנון מהבית בליווי רעייתו, התנפלו עליו השניים ודקרו אותו כ-37 פעמים, ולא הרפו גם לאחר שנפל ארצה. לאחר מכן נמלטו מהזירה ברכב שברולט מליבו.

בכתב האישום נחשף כי הרקע למעשה המזעזע הוא סכסוך משפטי "מבעבע" בין הנאשם לבין עו"ד ארנון. הסכסוך נסוב סביב שלוש חלקות אדמה בעיר נשר, כאשר על שתיים מהן מונה המנוח לשמש ככונס נכסים. בית המשפט קבע כי הרצח בוצע לאחר תכנון מוקדם, שקילה וגיבוש החלטה להמית, ולכן הורשע אבו עזיז ברצח בנסיבות מחמירות, עבירה הגוררת עונש מאסר עולם חובה.
פענוח הרצח התאפשר הודות לשילוב בין מצלמות אבטחה, מצלמות "עין הנץ" ומערכת איתוראן שהותקנה ברכב השברולט של הנאשם. למרות טענות ההגנה כי הנתונים הושגו באופן בלתי חוקי, בית המשפט קבע כי מדובר בראיות קבילות שיצרו תמונה קוהרנטית של מסלול הרכב לפני הרצח ואחריו. לאורך מסלול המילוט נמצאו מוצגים מרשיעים: זוג נעליים שהושלכו בדלית אל כרמל, עליהן נמצאו דנ"א של המנוח ושל אבו עזיז, וכן מעילים עליהם אותר דנ"א של עו"ד ארנון.

נרצח לעיני אשתו: "הם לא הפסיקו לדקור, זה לקח כמה שניות"
מעבר לעבירת הרצח, הורשע אבו עזיז גם בפציעה בנסיבות מחמירות של אלמנת המנוח, רותי ארנון. הגברת ארנון נפצעה כשניסתה להדוף את התוקפים ולהגן על בעלה בזמן שהם דוקרים אותו ללא רחם לנגד עיניה. בנוסף, הורשע הנאשם בעבירה של שיבוש מהלכי משפט עקב השלכת הראיות בנתיב המילוט. בית המשפט ציין כי אף שניתן היה להרשיעו גם ברצח באכזריות מיוחדת, אין לכך נפקות מעשית נוכח הרשעתו ברצח בנסיבות מחמירות.
