דרמה פוליטית חסרת תקדים התחוללה היום (שלישי) בישיבת מועצת עיריית רמת גן. לעיני המצלמות ובשידור חי, הודיע ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, על פיטוריו המיידיים של סגנו, רועי ברזילי, לאחר חילופי דברים קשים ועימות חזיתי בין השניים.

הסערה החלה כאשר שאמה הכהן תקף בחריפות את תפקודו של ברזילי ושל סיעתו בקואליציה העירונית. "אתם הבאתם ארבעה מנדטים, וחוץ מלריב פה עם כל העולם ולייצר משברים בכל ישיבה – בוא תגיד לי מה עשית?", הטיח ראש העיר בסגנו. "אני אומר את האמת: עם ארבעה מנדטים יכולתם באמת לעשות למען התושבים ולהשפיע – ועשיתם כלום".
"רגל בפנים, רגל בחוץ"
במהלך העימות האשים שאמה הכהן את ברזילי בחוסר נאמנות קואליציונית ובניסיון להתנער מאחריות תוך שמירה על כיסאו. "מי שמדבר כמוך צריך לשבת באופוזיציה", אמר ראש העיר. "אתה מתנהל עם רגל אחת בפנים ורגל אחת בחוץ, מחפש ליהנות מכל העולמות. המכתב מוכן, הוא יוגש מחר!".

תוך כדי חילופי הדברים, החריף ראש העיר את הטון ופנה לאנשי לשכתו שנכחו בחדר בדרישה להוציא את המהלך אל הפועל באופן מיידי: "תכתבו לי את מכתב הפיטורים שלו עכשיו! תכתבי לי את המכתב שיוגש לו עוד היום".
"מי שיתערב – יפוטר גם הוא"
המהלך הדרמטי עורר סערה בקרב הנוכחים בחדר המועצה. כאשר חלק מחברי המועצה ניסו להתערב ולבלום את ההסלמה, הבהיר שאמה הכהן כי הוא אינו מתכוון לסגת מהחלטתו ואף שיגר איום לעברם: "אל תתערבו! מי שעכשיו יתערב יקבל גם מכתב [פיטורים]".
הישיבה ננעלה בטונים צורמים במיוחד, כאשר ראש העיר מורה לברזילי לפנות את מקומו סביב שולחן הממשלה העירונית. "תודה רבה, ישיבה נעולה", חתם שאמה הכהן את האירוע. "יאללה, תעבור לאופוזיציה. גמרנו איתך, הכל בסדר".

העימות התפרץ כאשר שאמה הכהן החל להטיח ביקורת קשה על תפקודו של ברזילי וסיעתו. "אתם הבאתם ארבעה מנדטים, חוץ מלריב פה עם כל העולם – בוא תגיד לי, חוץ מלייצר משברים כל ישיבה?", הטיח ראש העיר בסגנו. הוא הוסיף בנחרצות: "עם ארבעה מנדטים יכולתם באמת לעשות למען התושבים, באמת יכולתם להשפיע – ועשיתם כלום".
ראש העיר המשיך בקו התקיף והאשים את ברזילי בניסיון "ליהנות מכל העולמות" מבלי לשאת באחריות. "רגל בפנים, רגל בחוץ", אמר שאמה הכהן. "מי שמדבר כמוך צריך לשבת באופוזיציה!". בשלב זה, לקול מחאות בחדר, פנה ראש העיר לאנשי לשכתו והורה להם להכין את המסמכים הרשמיים לאלתר: "תכתבו לי את מכתב הפיטורים שלו עכשיו!".
כאשר נוכחים אחרים בישיבה ניסו להתערב ולהרגיע את הרוחות, הבהיר שאמה הכהן כי הוא נחוש בדעתו ואיים: "אל תתערבו אף אחד! מי שעכשיו יתערב יקבל גם מכתב". הוא חתם את הישיבה באופן דרמטי כשהוא מורה לסגנו המפוטר לעזוב את שולחן ההנהגה העירונית: "תודה רבה, ישיבה נעולה. יאללה, תעבור לאופוזיציה. גמרנו איתך".
