נס גדול התרחש היום (שלישי) בשומרון, כאשר רסיסים גדולים, הדומים בגודלם לרכב כבד, נפלו סמוך לצומת גיתי אבישר. מדובר באחד הצמתים המרכזיים והעמוסים באזור, שבו עוברים מדי יום עשרות אלפי מתיישבים בדרכם לעבודה ולבתיהם. למרות נפילת הרסיס לא היו נפגעים באירוע. המקרה מצטרף לנפילות רסיסים רבות שאירעו באזור מאז תחילת מבצע 'שאגת הארי'.
המציאות הביטחונית והגיאוגרפית מציבה את אזור יהודה ושומרון בחזית ההגנה האווירית של ישראל. בשל גובהם הטופוגרפי של הרי השומרון ומיקומם הגיאוגרפי, המהווה מעין "פילטר" אסטרטגי עבור המדינה. טילים המשוגרים ממזרח, ובפרט מאיראן, פוגשים לא פעם את מערכות ההגנה הישראליות מעל שמי יהודה ושומרון.
האזור נחשב לזירת יירוטים, כאשר מרבית היירוטים של טילים בליסטיים ואיומים אוויריים מתבצעים בשלב מוקדם ככל האפשר וכתוצאה מכך, שברי היירוט, שלעיתים שוקלים מאות קילוגרמים ואף יותר, צונחים בשטחים פתוחים ולעיתים גם בסמוך ליישובים באזור.

כמו כן המקרה שאירע בצומת גיתי אבישר ממחיש פעם נוספת כי הסכנה אינה נובעת רק מהטילים עצמם, אלא גם מהרסיסים הגדולים הנופלים בעקבות פעולות היירוט.
מגורמי הביטחון נמסר כי יש להישמע להנחיות פיקוד העורף, שכן למרות שמערך ההגנה האווירית של ישראל מצליח לבלום את האיומים, השברים הנופלים מהשמיים עלולים להוות סכנת חיים ממשית.

למרות האתגרים והסכנה הנופלת היישר מהשמיים, תושבי השומרון ממשיכים להוות חומת מגן אנושית עבור מדינת ישראל. היירוטים המוצלחים מעל גב ההר ממחישים פעם נוספת את חשיבותו האסטרטגית של האזור לביטחונה של המדינה כולה. תושבי האזור מוסיפים לעמוד איתנים, מתוך אמונה וביטחון בצדקת הדרך ובמערכת הביטחון.
