accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות ראש הממשלה

רה"מ בהתייחסות ראשונה להתפתחויות: "נשמור על האינטרסים שלנו"

רבקה שורק

רבקה שורק

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

119

156

like

53

dislike

לאחר הכרזת טראמפ על פריצת דרך במשא ומתן מול טהרן, טען נתניהו כי ישראל תפעל למנף את ההישגים לכדי הסכם שיבטיח את יעדי המלחמה: "נשמור על האינטרסים החיוניים בכל מצב"


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לראשונה להודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המשא ומתן המתגבש בין וושינגטון לטהרן, והבהיר: "נשמור על האינטרסים החיוניים שלנו – בכל מצב".

מוג'תבא חמינאי, המנהיג העליון השלישי בתולדות הרפובליקה האסלאמית
maximize-image
images-count1+
מוג'תבא חמינאי, המנהיג העליון השלישי בתולדות הרפובליקה האסלאמית | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

לדבריו, "מוקדם יותר היום שוחחתי עם ידידנו הנשיא טראמפ. הנשיא טראמפ מאמין שיש סיכוי למנף את ההישגים הכבירים של צה"ל וצבא ארצות הברית כדי לממש את יעדי המלחמה בהסכם. הסכם שישמור על האינטרסים החיוניים שלנו".

נתניהו פירט את המשך הלחץ הצבאי: "במקביל אנחנו ממשיכים לתקוף גם באיראן וגם בלבנון. אנחנו כותשים את תוכנית הטילים ותוכנית הגרעין עד דק וממשיכים לפגוע קשות בחיזבאללה. רק לפני ימים אחדים חיסלנו עוד שני מדעני גרעין והיד עוד נטויה. אנחנו נשמור על האינטרסים החיוניים שלנו בכל מצב".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

בתוך כך, מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".

לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News