ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לראשונה להודעת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על המשא ומתן המתגבש בין וושינגטון לטהרן, והבהיר: "נשמור על האינטרסים החיוניים שלנו – בכל מצב".

לדבריו, "מוקדם יותר היום שוחחתי עם ידידנו הנשיא טראמפ. הנשיא טראמפ מאמין שיש סיכוי למנף את ההישגים הכבירים של צה"ל וצבא ארצות הברית כדי לממש את יעדי המלחמה בהסכם. הסכם שישמור על האינטרסים החיוניים שלנו".
נתניהו פירט את המשך הלחץ הצבאי: "במקביל אנחנו ממשיכים לתקוף גם באיראן וגם בלבנון. אנחנו כותשים את תוכנית הטילים ותוכנית הגרעין עד דק וממשיכים לפגוע קשות בחיזבאללה. רק לפני ימים אחדים חיסלנו עוד שני מדעני גרעין והיד עוד נטויה. אנחנו נשמור על האינטרסים החיוניים שלנו בכל מצב".

בתוך כך, מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".
לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".
