accessibility-icon
share-icon
מתוך שידור ערוץ 14

"בלי הדבר הזה, האיראנים ניצחו אותנו"

דסק C14

דסק C14

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

10

34

like

4

dislike

"בלי פתרון לאורניום המועשר, האיראנים ניצחו 100-0": האזהרה החריפה מפני השארת החומר בידי המשטר, והחשש כי אפילו עשירית מהמאגר הקיים מספיקה לייצור פצצה ולביצוע ניסוי גרעיני במדבר שיקבע עובדות בשטח


כתבנו לענייני איראן, דרור בלאזאדה, הגיב היום (שני) ב"ריקלין ושות'" לדיווחים על המשא ומתן מול שלטון האייתוללות, וטען כי לא ניתן לסיים את המלחמה ללא פתרון לאורניום המועשר, והדגיש: "בלי הדבר הזה, האיראנים ניצחו אותנו 100-0".

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

ד"ר אלי דוד, יזם הייטק ומוביל דעת קהל עולמי, הצטרף לדבריו והסביר: "אין תרחיש שעוצרים את המלחמה עכשיו כי אפילו עשירית מהחומר המועשר שיש להם, שלא כולו באותו מקום, זה מספיק כדי לייצר פצצה".

דוד הוסיף כי איראן עדיין רחוקה שנים מהיכולת להציב פצצה על טיל, אך מנגד אינה רחוקה מהאפשרות לבצע מהלך בנוסח ניסוי טריניטי מ-1945: להפעיל מתקן במדבר ולהכריז בכך על עצמה כמדינת סף גרעינית.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

בתוך כך, מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".

לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]

עקבו אחרינו גם ב-Google News