העימות בין תעשיית הקולנוע לבין שר התרבות והספורט, מיקי זוהר עולה שלב: קבוצת גורמים מרכזיים בתעשייה שלחה היום (שני) מכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בדרישה להתערב ולהורות על ביטול החלטתו של השר להפסיק את המימון הציבורי לטקס פרסי אופיר. במכתבם, מזהירים היוצרים כי מדובר בצעד דורסני הפוגע בחופש הביטוי, ומאיימים כי במידה וההחלטה לא תבוטל לאלתר, הם יעתרו לבג"ץ כנגד המהלך וכנגד סעיפים מרכזיים ברפורמת הקולנוע שמקדם השר.

החלטתו של השר זוהר הגיעה בעקבות זכייתו של סרט המוגדר על ידו כ"פרו-פלשתיני" בטקס האחרון, צעד שהיה מבחינתו הקש ששבר את גב הגמל. השר תקף בחריפות את המוסד הוותיק וטען כי בשנים האחרונות הפך טקס פרסי אופיר לבמה שמקדשת נרטיבים זרים ומנותקים מהעם, הכוללים אמירות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. לדבריו, הטקס משמש ככלי לניגוח פוליטי מצד קבוצה מצומצמת, ועל כן אין הצדקה להמשך תקצובו מכספי הציבור בעודו "יורק בפרצופם" של האזרחים והלוחמים.
לצד הפסקת התקציב לטקס, המכתב ליועמ"שית מתמקד גם ב"רפורמת הקולנוע" שהשר מוביל ומיישם בשטח. רפורמה זו מבקשת לשנות מן היסוד את שיטת התקצוב של סרטים בישראל, תוך מתן עדיפות ברורה ליצירות שזוכות לאהדת הקהל הרחב ומשקפות ערכים המקובלים על רוב הציבור הישראלי. השר הבהיר כי מטרת המהלך היא לשים סוף למצב שבו המדינה מממנת סרטים המציגים את חיילי צה"ל באור שלילי, ולהפנות את המשאבים ליצירות שיחזקו את התרבות המקומית ולא יחלישו את תדמית המדינה.

מנגד, אנשי תעשיית הקולנוע טוענים כי הצעדים של השר מהווים ניסיון להשתלטות פוליטית על האמנות ולצנזורה של קולות ביקורתיים. לטענתם, הקריטריונים החדשים ברפורמה והפסקת המימון לטקס האקדמיה לקולנוע הם פגיעה אנושה בעצמאות היצירה ובמעמדו של הקולנוע הישראלי בעולם. כעת, ממתינים בתעשייה להכרעת היועצת המשפטית לממשלה, שתקבע האם לשר קיימת הסמכות המשפטית להתנות תקציבים תרבותיים בתכנים פוליטיים או אידאולוגיים.
