accessibility-icon
share-icon
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

התוכנית שראש המוסד הציג לנתניהו: "תוביל לקריסת המשטר"

דסק C14

דסק C14

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

16

51

like

4

dislike

הניו יורק טיימס דיווח כי ראש המוסד דדי ברנע הציג לנתניהו תוכנית שתזרז את הפלת המשטר בטהרן • על פי התוכנית, הארגון ימריץ את האופוזיציה האיראנית לפעול בתוך ימים מפתיחת המערכה • למרות התקוות, הפגנות המחאה טרם התחדשו באיראן


העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח היום (שני) על תוכנית שהציג ראש המוסד דדי ברנע לראש הממשלה בנימין נתניהו טרם המלחמה, שמטרתה "לזרז את הפלת המשטר האיראני". הדיווח מגיע ביומו ה-24 של מבצע "שאגת הארי", כאשר התקוממות עממית נרחבת באיראן, שעליה דובר בישראל ובארה"ב, טרם נראתה בשטח.

maximize-image
המחאות באיראן בחודש ינואר | צילום: Reuters

על פי הדיווח, בתוכנית שגיבש ברנע נכתב כי המוסד יוכל להמריץ את האופוזיציה האיראנית לפעולה תוך ימים ספורים מרגע תחילת המערכה. המהלך נועד להצית מהומות ופעולות מרד נוספות, מתוך הנחה שאלו עשויות להוביל בסופו של דבר לקריסתו המוחלטת של משטר האייתוללות בטהרן.

עוד נטען בדיווח כי ראש המוסד הציג את התוכנית לבכירים בממשל טראמפ במהלך ביקור בוושינגטון באמצע חודש ינואר, וכי ראש הממשלה נתניהו אימץ אותה. למרות שגורמי מודיעין ישראליים אחרים ובכירים אמריקנים הטילו ספק בתוכנית, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונתניהו אימצו גישה אופטימית וסברו כי המהלך עשוי להביא לסיום מהיר של המלחמה.

למרות זאת, יותר משלושה שבועות לאחר מכת הפתיחה, ההתקוממות העממית באיראן טרם התממשה. הערכות מודיעין עדכניות, הן בישראל והן בארה"ב, קובעות כי המשטר בטהרן אמנם נחלש, אך הוא נותר יציב. על פי ההערכות, הפחד הנרחב מכוחות הביטחון האיראניים מדכא בשלב זה את הסיכויים למרד פנימי במדינה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News