פרסמנו לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 14: דרמה חסרת תקדים נרשמה בשבועיים האחרונים בצמרת משטרת ישראל, סביב חילופי דברים קשים וטונים גבוהים בין ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), ניצב בועז בלט, לבין המפכ"ל, רב-ניצב דני לוי. במוקד העימות, שאנו חושפים כאן לראשונה, עמדה דרישתו הנחרצת של ניצב בלט לזמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו למתן עדות בפרשת "הפגישה הלילית".

הוויכוח החל בשיחה ישירה בין השניים והתפתח לעימות מול סביבתו הקרובה של המפכ"ל. בעוד שהמפכ"ל לוי סירב למהלך, בנימוק שמדובר בימי מלחמה המנוהלת על ידי נתניהו וכי העיתוי אינו מתאים, ניצב בלט לא נסוג. בשיחות סגורות מול סביבת המפכ"ל הבהיר ראש אח"מ: "רק אני קובע. עם כל הכבוד למפכ"ל – בענייני החקירות אני הפוסק האחרון. תגידו לו שבתחום הזה רק אני מנהל את הדברים".
גורמים במשטרה מסרו לנו כי מדובר בשיחה חריגה מאוד, גם במונחים של קצין דעתן כבועז בלט. בשיחה זו הוא למעשה קבע למפקדו הישיר מתי יזומן ראש הממשלה לעדות, תוך התעלמות מופגנת מהתנגדותו הפיקודית של המפכ"ל. נכון לעכשיו, ימים ספורים לאחר העימות, נראה כי המפכ"ל עמד על דעתו שכן נתניהו טרם זומן, והשאלה שנותרה פתוחה היא האם ינקטו סנקציות כלשהן נגד ראש אח"מ.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה רשמית כי "השיחה האמורה לא התקיימה מעולם". במשטרה הוסיפו והדגישו כי במידה וקצין כלשהו, ללא קשר לדרגתו, היה מתבטא בצורה כזו מול המפכ"ל, סביר להניח שלא היה ממשיך בתפקידו. עם זאת, אנו מדגישים כי על אף ההכחשה, מקורות בכירים מאוד מאשרים כי הפרטים שפורסמו כאן מדויקים ומשקפים נאמנה את העימות הסוער בצמרת.
