אלפים הגיעו היום (ראשון) ללוות את יהודה שמואל שרמן הי"ד בדרכו האחרונה. מסע הלוויה הקשה והכואב יצא בשעה 15:30 מבית הכנסת המרכזי "רחמי תרצה" ביישוב אלון מורה, שם התכנסו ההמונים כדי לחלוק כבוד אחרון לנער הצעיר בן ה-18 שנרצח על משמר הארץ. לאחר ההספדים המצמררים בבית הכנסת, המשיך מסע הלוויה לבית העלמין המקומי ביישוב, שם נטמן יהודה שרמן הי"ד בעפרה של ארץ ישראל שכה אהב.

במהלך המעמד הקורע לב, ספדו ההורים לבנם הצעיר שהיה דמות מופת של מסירות והקרבה להתיישבות. אמו סימה ספדה לו: "בן שהוא כולו אהבה וכיבוד הורים, בן שהוא מופת באהבת הארץ, מופת במסירות, מופת בלב ענק. בן שלנו אהוב. יהודה שמואל. אהוב מתוק טהור צדיק שלנו יהודה'לה שמעלקה שלנו. וידום אהרון".

יהודה שרמן נרצח פעמיים: קודם ע"י התקשורת, ואז בידי מחבלים
היא סיימה: "מחזירים לקב"ה את הפיקדון היקר שהיה בידינו, תודה על הזכות לגדל את הילד המתוק הזה 18 שנה. תן כוחות לכל המשפחה שנמשיך בחיים. יהודה שמואל היקר, אנו רוצים לבקש ממך סליחה אם פגענו בך באיזשהו שלב, הכול היה מכוונה טובה, השתדלנו לגדל אותך לתפארת ישראל, ה' נתן, ה' לקח יהיה שם ה' מבורך".

בהמשך לדבריה המרגשים של האם, נשא אביו, יהושע שרמן, הספד המתייחס לפרשת השבוע ואמר: "קראנו בשבת את הפרשה הראשונה בספר ויקרא שעוסקת בקורבנות, אדם כי יקריב מכם קרבן לה'. דברנו בשולחן השבת על זה שאדם מקריב קרבנות בשביל הקשר עם ה' ולא ידענו שהקרבן שלנו כל כך קרוב, שיהודה שמואל עלה קרבן לה'. יהודל'ה שלנו, נער שכל כולו לב ונשמה נער ארצישראלי צבר גאה שאהב את ארץ ישראל בכל נפשו ילד של דור הגאולה. ארץ אל תכסי דמו, אבא שבשמיים אנחנו בשר ודם והצער שלנו גדול ועצום. נפער בליבנו בור שאין לו סוף. איך שולחים אליך לוחם עז נפש, גיבור של ממש".
בתוך הכאב העמוק, פנה האב לבנו בבקשה שיפעל בשמיים למען הכלל, תוך שהוא מזכיר את שמות הנופלים והקשר של בנו אליהם: "יהודה שלנו תתפוס לקב"ה בכסא הכבוד יחד עם הרב שמואל בנימין הי"ד שנקראת על שמו, יחד עם יהודה דימנטמן שמסר נפשו בחומש, יחד עם שובאל בן נתן שהחווה נקראת על שמו. תתחננו בפני הקב"ה שאנו רוצים גאולה עכשיו, יהודל'ה תספר לריבונו של עולם שגדל פה דור גאולה שמוריש את הארץ מהאויבים הזמניים פה. בימים אלו עם ישראל נלחם כארי נגד אויבינו בעולם הרוצים להשמידנו. אנו בכוחותינו נמשיך ליישב את ארץ ישראל השלמה".

בהמשך דבריו, שלח האב מסר ישיר להנהגת המדינה וקרא לתיקון היסטורי בשטחי יהודה ושומרון: "אני קורא מפה לראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי ושותפי לדרך שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חברי היקר יהודה אליהו וכל החבורה הקדושה. יהודה שלנו קרבן ציבור וממשלת ישראל צריכה למחוק את חרפת הסכמי אוסלו ולהפסיק לקרוא לארץ ישראל בשמות גנאי, A,B,C. הדור שגדל פה לא למד ליבה, הוא לא יודע מה זה A B C מה זה האותיות האלו. הם יודעים שכל ארץ ישראל שלנו, בעז"ה אנחנו מתחייבים להמשיך בדרכו של יהודה שמואל המתוק והצדיק של אבא ואמא".
לבסוף, חתם האב את הספדו בתוכנית מעשית להמשך אחיזה בקרקע כמענה לרצח, תוך שהוא מציין את השותפים לדרך: "יחד עם בננו בכורנו דניאל בנימין שה' ישלח לו רפואה שלמה, יחד עם ישיבת חומש וחברים נוספים אנחנו נמשיך את דרכו וכבר בימים הקרובים, לפי תכנון של דניאל ששוכב בבית חולים נעלה נקודות התיישבות חדשות בצפון השומרון – צור יהודה, נצח יהודה ופסגת יהודה. בעזרת ה', בכוחות משותפים, נמשיך להוריש את ארצנו האהובה – כי יכול נוכל לה".

גם אחותו שני נפרדה ממנו במילים חמות שתיארו את אישיותו הייחודית והפשוטה: "יהודה, חיים שלי, לב שלי, איך אפשר לסכם אותך במילים בכלל? כל מה שאגיד יהיה כל כך קטן ולא יתאר כלום ממי שאתה. כמה מתיקות, כמה שלווה, שלווה לא מוסברת, אולי מהידיעה שאתה עושה את הדבר הנכון.
"איזה לב טוב, איך התייצבת כל פעם שהיה צריך לעזור, תמיד עשית את זה בחיוך, כל הבית שלי בזכותך. אתה רואה את אהבת הארץ, בלי משחקים, בלי שאלות, עושה מה שצריך בפשטות, כמה פשטות. סליחה שלא הגעתי לחווה שבשבילך היא בית, היום זו פעם ראשונה שהגעתי, למרות שלא הפסקת לחפור לי להגיע. אני מתגעגעת לחיוך הקטן שלך, לטוהר בעיניים".
בצה"ל ובמשטרה ממשיכים בחקירת הפיגוע הקשה ובופן מקומם הוא עוד לא הוגדר במערכת כפיגוע. הפיגוע התרחש במרחב הכפר בית אמארין הסמוך ליישוב חומש, כאשר מחבל ערבי האיץ את רכבו והתנגש בעוצמה בכלי רכב ישראלי מסוג "ריינג'ר" בו נסעו יהודה הי"ד ואחיו דניאל במהלך סיור ביטחוני שנועד להן על החווה. מעוצמת ההתנגשות הקשה, הועפו השניים מהרכב אל עבר מצוק סמוך; יהודה נפצע אנושות ומאוחר יותר נקבע מותו, בעוד אחיו דניאל, לוחם מילואים ובעל חוות "שובה ישראל", נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים כשהוא בהכרה.

