דובר צה"ל אישר היום (ראשון) בהודעה רשמית את הפרסום המקורי שפרסמנו, ודוחה מכל וכל את הדיווח של הכתבת כרמלה מנשה בתאגיד השידור הציבורי. כזכור, מנשה טענה כי קבוצת לוחמים מתנדבים בשנות ה-50 וה-60 לחייהם מסרבת להתייצב לשירות במוצב חשוף ביהודה ושומרון בשל מחסור במיגוניות.

בעקבות הפרסום אצלנו, שחשף את קולות הלוחמים מהשטח והפריך את טענת הסרבנות, בחרה מנשה לאיים רשת ה-X בתביעה משפטית נגד המערכת. אלא שכעת, גיבוי רשמי מצה"ל מוכיח כי הדיווח על סרבנות היה משולל יסוד.
תגובת דובר צה"ל: "לא מוכר סירוב"
בהודעה רשמית שמסר דובר צה"ל נכתב: "בניגוד לטענה, לא מוכר סירוב להתייצב למילואים בגדוד. צה"ל מאשר: לא היה סירוב להתייצב". בצבא הוסיפו כי הם מקדמים תוכנית רחבת היקף למיגון הכוחות בהתאם להערכת המצב: "במהלך הלחימה הוצבו פתרונות מיגון נוספים בבסיסים וביחידות, כל החיילים מתורגלים לשהייה ממושכת בהתאם לעקרון 'הכי מוגן שיש'".

הלוחמים זעמו: "שקר מוחלט, באנו להגן על הבית"
כבר עם פרסום הדיווח המוטעה של מנשה, עלתה תמונה הפוכה לחלוטין מהשטח. לוחמים מגדוד השרון של "חטיבות דוד", המשרתים בגזרת בנימין, הביעו זעם על הניסיון לצייר אותם כסרבנים.
"זה שקר מוחלט ופייק ניוז לגמרי", אמר לוחם בגדוד בשיחה עם המערכת. "כל מי שנמצא פה אלו אנשים שאחרי ה-7 באוקטובר החליטו להתנדב מחדש. רובנו עברנו את גיל המילואים, אנחנו בני 45, 50 וגם 60. יש לנו ילדים שמשרתים עכשיו בצבא, ובאנו לכאן כדי לשאת בנטל ולשמור על הבית. להגיד עלינו 'סרבנות' זה מרתיח".

הלוחמים אישרו כי אכן קיים מחסור פיזי במיגוניות במוצב הספציפי בשל קשיים לוגיסטיים של משאיות לטפס לקצה הגבעה, אך הבהירו כי הדבר מעולם לא היווה עילה לאי-התייצבות: "יש פה 100% התייצבות. כשיש אזעקה, אנחנו שמים שכפ"ץ וקסדה, תופסים את המחסה הכי טוב שיש וממשיכים במשימות: סיורים, מארבים ומעצרים. איפה שהצבא לא יכול למגן אותנו, התפקיד שלנו הוא להגן על האזרחים".
"מתנדבים שוויתרו על הנוחות"
מה שקומם יותר מכל את הלוחמים הייתה הפגיעה בשמם הטוב כמתנדבים. "אנשים פה הגיעו מכל קצות הקשת: קיבוצניקים, דתיים, עירוניים – כולם מתנדבים שוויתרו על הנוחות בבית כדי להילחם", הוסיף הלוחם. "יש פה רוח התנדבות מטורפת של אנשים שכבר לא חייבים להיות פה. לכתוב שאנחנו מסרבים להגיע זה ההפך הגמור מהמציאות".

כעת, עם אישורו הרשמי של דובר צה"ל, מתברר כי הניסיון להדביק "סרבנות" ללוחמי המילואים הוותיקים נכשל, וכי רוח ההתנדבות של הלוחמים בשטח איתנה מתמיד.
מהתאגיד נמסר: "כרמלה מנשה היא עיתונאית צבאית מהוותיקות והאמינות בישראל, שמלווה לוחמים בשטח ואת בני משפחותיהם בעורף כבר עשרות שנים ומהווה עבור רבים מהם כתובת ישירה להצפת כשלים. הדיווח מבוסס על עדויות לוחמים. עיתונות שבוחרת לערער על עדויות אלה – ובו בזמן להציג עצמה כמגינת הלוחמים – חוטאת לתפקידה. במקום לטשטש בעיות, ראוי להתמקד בבדיקתן ובטיפול בהן, למען ביטחון הלוחמים שחשובים לכולנו".
