בעולם שבו פייק ניוז ובינה מלאכותית הופכים לחלק בלתי נפרד מהשיח, נדמה שג'ו רוגן, המגיש של הפודקאסט המואזן ביותר בעולם, הצליח לשבור שיא חדש של ניתוק מהמציאות. בפרק האחרון שאירח את הקומיקאי מארק נורמנד, הציגו השניים סרטון שבו נראה ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מבקר בבית הקפה, לוחץ ידיים לאזרחים ושותה קפה בנחת. אלא שרוגן משוכנע שמדובר בזיוף מתוחכם שנועד להסתיר את העובדה שראש הממשלה אולי בכלל כבר אינו בין החיים.
הקטע המלא
הצפייה על אחריותכם בלבד. אם במהלך הקטע אתם חווים צורך עז לדפוק את הראש בקיר עד שהקרקפת תתרסק, אני מבין pic.twitter.com/DqxVTclO1X
— David Oppenheim (@Duduoppe) March 22, 2026
במהלך השיחה, רוגן ניתח את הסרטון בביטחון עצמי רב והצביע על "הוכחות" טכניות לכך שמדובר ב-AI. הוא טען שהכוס נשארת באותו גובה בזמן הלגימה, שהקפה לא נשפך גם כשהכוס מוטה בזווית קיצונית, ושהפנים של הדמות נראות "חלקות מדי" כאילו הולבש עליהן פילטר יופי. הגדיל לעשות רוגן כשקבע בנחרצות שהשלטים בבית הקפה נושאים "כיתוב לא אמיתי" ובשפה לא ברורה, בעוד שכל ישראלי ממוצע יכול לזהות שמדובר בעברית תקנית לחלוטין. כנראה שמבחינתו של רוגן, אם הוא לא מבין את השפה – כנראה שהמחשב המציא אותה.
אומרים שאני מה? צפו >> pic.twitter.com/ijHPkM3ZHZ
— Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו (@netanyahu) March 15, 2026
הסיבה המרכזית לחשדנות של השניים נובעת מתפיסת מציאות מעוותת לגבי המתרחש בישראל. רוגן ונורמנד תהו כיצד ייתכן שהלקוחות בבית הקפה נראים אדישים ושלווים בזמן מלחמה. לפי התיאור שלהם, ישראל אמורה להיות מדינה בוערת שבה כטב"מים איראניים חגים מעל תל אביב ומחפשים את בכירי השלטון. הם התקשו להאמין שישראלים יסכימו לשבת לצד פוליטיקאי בכיר ולא יברחו בצעקות מחשש שיהפכו למטרה. מבחינתם, השקט והשגרה שבסרטון הם ההוכחה הטובה ביותר לכך שמדובר בסצנה שיוצרה במעבדה ולא במציאות המזרח-תיכונית המדממת שהם רואים בפיד שלהם.

השיא הגיע כאשר השניים העלו את האפשרות שנתניהו "נעלם" או מת, מכיוון שלא נראה בציבור זמן מה לטענתם. בטון חצי מבודח וחצי קונספירטיבי, הם סיכמו את האירוע כניסיון כושל של המשטר הישראלי לייצר מצג שווא של עסקים כרגיל. נדמה שבעולם של היום גם אנשי תקשורת משפיעים כרוגן יכולים ליפול למלכודת של תעמולה ובורות: האיש עם מאות מיליוני המאזינים פשוט לא הצליח להבין שבישראל, לפעמים, קפה הוא פשוט קפה, ועברית היא פשוט עברית.
