בעקבות אירועי הלילה האחרון (בין שבת לראשון) ומתקפת הטילים האיראנית, פנה הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, לציבור בקריאה לחזק את התפילה ואת העזרה ההדדית. בפתח דבריו הסביר הרב כי מוטלת עלינו חובה גדולה לדאוג לפצועים ולחולים, והזכיר כי "הגמרא אומרת אם אדם שומע שחברו חולה – צריך שיתפלל עליו, אפילו שיחלה עצמו עליו". הוא הביא כדוגמה את דוד המלך שכתב בתהלים על ההזדהות העמוקה שלו עם הסובלים: "ואני בחלותם לבושי שק, עניתי בצום נפשי".

הרב התייחס לתוצאות המתקפה ואמר כי "שמענו שבלילה אחד הטילים של האיראנים נפל בערד ויש שמונים פצועים". כדי להסביר את גודל האחריות שלנו, הוא סיפר על חכם שזכה לגילוי של אליהו הנביא, שאמר לו על אסון שקרה: "זה באשמתך, לא התפללת מספיק". הרב הדגיש שהמסר הזה רלוונטי לכל אחד מאיתנו היום, כי "כנראה כולנו צריכים להתפלל יותר" ולא לשקוע באדישות.
"אפשר לדבר על הרשעה של האיראנים, של החות'ים, של החיזבאללה, של החמאס – זה גם נכון, באמת לא מגיע להם לחיות". יחד עם זאת, הוא הדגיש שהתיקון האמיתי תלוי בעבודה הפנימית שלנו, כי "יש צד שלנו. מהצד שלנו אנחנו צריכים להתפלל. כשיש דבר כזה, כנראה שאנחנו התרגלנו לניסים ושקענו בשגרה".

לסיכום, קרא הרב לציבור להתעורר מההרגל ולפנות לבורא עולם בתחינה אמיתית כדי שההגנה הניסית תמשיך, ואמר: "צריך להתפלל בעומק, באומץ, בגבורה, בתפילה. 'קווה אל ה" – כדי שאותה הנהגה של שמירה, של ניסים, של ענני כבוד שהייתה לנו תמשיך". הוא חתם את דבריו בברכה ש"יינצלו כל אחינו בית ישראל מכל אויבינו ושונאינו, אמן ואמן".
