ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) לביקור בזירת נפילת הרקטה בדימונה, יחד עם ראש העיר בני ביטון. בשיחה עם כתבים זרים במקום, העביר ראש הממשלה מסר חד וברור לכלל אזרחי ישראל וקרא להם למלא אחר הוראות פיקוד העורף, אותן הגדיר כ"פקודות מצילות חיים" שיש לציית להן באופן מוחלט.

נתניהו הדגיש כי הניסיון מוכיח שההקפדה על כניסה למרחבים מוגנים מונעת פגיעה בנפש. "מי ששומע התרעה ושומע אזעקה ונכנס למרחב מוגן, או לממ"ד, או למקלט – לא קורה לו שום דבר", אמר. הוא סיפר על זוג תושבי העיר שדירתם נפגעה, אך הם עצמם ניצלו ללא פגע בזכות שהייתם בממ"ד: "הם זזו מטר פנימה לתוך הממ"ד – לא קרה להם כלום".

בסיום דבריו, הבחין ראש הממשלה בין הנזק לרכוש, שהוא בר-תיקון, לבין אובדן חיי אדם. "את הבניין אני יכול לבנות מחדש, אבל כשנופלים אנשים יקרים, כשאנחנו מאבדים את האנשים – אותם אי אפשר להחזיר", אמר. "אני מבקש מכולם למלא אחר פקודות פיקוד העורף. כל העם חזית, כל העורף חזית. וכשאנחנו בחזית, אנחנו ממלאים אחר הפקודות האלה".

נתניהו בזירת הנפילה בערד: "כותשים את האויב, ידנו נטויה"
כזכור, מוקדם יותר היום נתניהו הגיע לזירת נפילת הרקטה בעיר ערד, וקרא לאזרחי ישראל להקפיד על הנחיות פיקוד העורף. רה"מ הדגיש את החשיבות שבכניסה למרחבים מוגנים בעת אזעקה, ואמר כי "כל העם חזית וכל העורף חזית, ובמאבק הזה אנחנו מנצחים – אנחנו כותשים את האויב ועוד ידינו נטויה".
