accessibility-icon
share-icon
צילום: אליה אביב
צילום: אליה אביב

בכירי רבני הציונות הדתית במפגן תמיכה בחלוצי הגבעות והחוות

אליה אביב

אליה אביב

ד ניסן ה'תשפו (22.03.26)

17

41

like

3

dislike

מול הניסיונות להחליש את ידי המיישבים וקמפיינים שקריים של "אלימות מתנחלים", מתייצבים גדולי הרבנים, ובראשם הרב דב ליאור והרב ניר אביב, בקריאה נחרצת לחיזוק הגיבורים השומרים על אדמות הלאום ביהודה, שומרון ובקעת הירדן: "בזכותם חוזרים מרחבים לידי עם ישראל"


גילוי דעת חסר תקדים של בכירי רבני הציונות הדתית והמגזר התורני פורסם הבוקר (ראשון), ובו הם מעניקים רוח גבית איתנה לתושבי הגבעות והחוות ביהודה ושומרון. המכתב מהווה מענה תורני ולאומי נחרץ לקמפיינים המנסים להדהד נרטיבים זרים ולפגוע במפעל ההתיישבות החלוצי, וכן למכתבים קודמים שביקשו להחליש את ידי הצעירים.

maximize-image
images-count1+
למצולם אין קשר לכתבה | ארכיון, צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במכתבם, מבקשים הרבנים לחזק את ידיהם של המשפחות ובני הנוער העוסקים בבניין הארץ, חקלאות ומרעה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. הם מכנים את יושבי הגבעות "גיבורים היושבים בערי הספר ונועלים אותה שלא יוכלו האויבים להיכנס בה", כציטוט מדברי רש"י, ובכך מדגישים את חשיבותם הביטחונית והלאומית.

עוד מדגישים הרבנים החותמים כי התיקון היסודי וההכרה בשלמות הארץ יגיעו רק דרך החלת שלטון ריבונות מלאה בכל מרחבי ארצנו הקדושה. לדבריהם, יש לפעול לגירוש האויבים ולהמשיך במפעל ההתיישבות בכל מקום. המכתב נחתם ברוח אופטימית של ציפייה לגאולה שלמה במהרה, בזכותם של אותם "פורצי דרך".

maximize-image
images-count1+
התיישבות ביו"ש | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

על המכתב ההיסטורי חתום קונצנזוס רחב של גדולי תורה מהציבור הדתי-לאומי והתורני. בין החותמים הבולטים ניתן למצוא את הרב דב ליאור, הרב ניר אביב, הרב יצחק גינזבורג, הרב ישראל אריאל, הרב דוד חי הכהן, הרב דוד דרוקמן, הרב יאיר רמר, והרב יהודה קרויזר, לצד עשרות רבני יישובים וישיבות נוספים.

המכתב מסיים ברוח חודש ניסן, חודש הגאולה, ומזכיר כי דווקא בימים אלו ניכרת השגחת ה' על עמו ונחלתו. כפי שכתבו הרבנים, "בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל". המסר העולה מהמכתב הוא כי מתוך עוצמה, התיישבות ואמונה יוקדת בצדקת הדרך, יזכה עם ישראל לגאולה השלמה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News