משרד החינוך הודיע הלילה (בין שבת לראשון) על השבתה מלאה של מערכת החינוך בימים הקרובים. בהודעה שפרסם שר החינוך, יואב קיש, לאחר התייעצות עם אלוף פיקוד העורף, נמסר כי בימים ראשון ושני לא תתקיים למידה פיזית באף מוסד חינוכי ברחבי הארץ, והלמידה תתבצע במתכונת של למידה מרחוק בלבד.

ההחלטה הדרמטית התקבלה לאור הפגיעות הישירות של רקטות בערים דימונה וערד במהלך הלילה. במשרד החינוך הדגישו כי ההנחיה החדשה מבטלת את כלל ההחרגות שניתנו עד כה, ומשמעותה היא שגם מסגרות החינוך המיוחד, שפעלו לעיתים תחת מגבלות, יושבתו לחלוטין ולא יקיימו פעילות פרונטלית.
לקראת יום שלישי, צפויה להתקיים הערכת מצב מחודשת בהתאם להתפתחויות הביטחוניות. רק לאחר הערכת מצב זו, יתקבלו החלטות לגבי המשך קיום הלימודים ויימסרו עדכונים נוספים לציבור ההורים והתלמידים.
