ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, פתח היום (שני) את ישיבת סיעת יש עתיד במתקפה חריפה נגד הממשלה, אותה האשים בניצול ציני של מצב המלחמה לקידום חקיקה פוליטית. לדבריו, בעוד מפלגתו "שמה את הפוליטיקה בצד", הממשלה ממשיכה לפעול באופן מפלג ומקדם את האינטרסים הצרים שלה.
במרכז דבריו טען לפיד כי הממשלה מקדמת חקיקה שמטרתה "להעביר עוד כסף לערוץ 14", במקביל לקידום חוק ההשתמטות והעברת חמישה מיליארד שקלים בכספים קואליציוניים. "הם מקווים שהציבור לא ישים לב כי הוא במקלטים", אמר לפיד, והוסיף כי הקואליציה הבטיחה שתעסוק רק בחוקים הנוגעים למלחמה, אך בפועל "הגניבה" סעיפים שאינם קשורים.
לפיד הדגיש את תמיכתו ותמיכת מפלגתו במאמץ המלחמתי, וציין כי הקים חמ"ל הסברה לאומי וחברי הכנסת של יש עתיד פועלים למען הציבור. עם זאת, הוא טען כי בתמורה, "מכונת הרעל הולכת לנו על הראש בכל הכוח. לא עצרו לרגע". הוא קרא לממשלה "לקחת שבועיים הפסקה מכל הגועל נפש ולתת לעם ישראל להתאחד סביב מלחמה צודקת".
