דרמה פוליטית ומשפטית: חברי ועדת הבדיקה הממשלתית לבדיקת השימוש בכלי רוגלה הודיעו הערב (חמישי) לשר המשפטים, יריב לוין, על התפטרותם מתפקידם. במכתב חריף ששיגרו לשר, הסבירו החברים כי אין ביכולתם להמשיך בעבודתם: "נוכח הנסיבות שנוצרו והמגבלות הקיצוניות שמבקשים להטיל על עבודתנו, אנו נאלצים לקבוע כי אין ביכולתנו להגיע לחקר האמת".

במכתבם פירטו חברי הוועדה את הסיבות שהובילו להחלטתם הדרמטית. הם האשימו כי מאז מינויים, "פעלו ביד אחת מספר גורמים, ובראשם גורמי האכיפה שעניינם אמור היה להיבדק על ידי הוועדה, לשם סיכול פעילותה". לטענתם, אותם גורמים סירבו למסור מידע חיוני, מנעו חקירת עדים מרכזיים ונמנעו מכל ניסיון למצוא מתווה מוסכם לעבודת הוועדה.

עוד הוסיפו חברי הוועדה כי התנהלות זו לוותה בהטחת האשמות כלפיהם וב"תילי תילים של קונספירציות באשר לתכלית פעילותה, שאין בינם לבין המציאות דבר". את מכתבם חתמו בהבעת צער על כך שנמנע מהם למלא את שליחותם: "צר לנו כי בנסיבות שנוצרו נמנע מאיתנו לתרום להגנה על הזכות לפרטיות של אזרחי מדינת ישראל כפי שהתבקשנו".
גורם בממשלה מסר ל-C14 כי "המעשה שהשופטים עשו חמור בשני היבטים: הם נתנו רשיון לעבור על החוק. במשטרה יודעים שאפשר לעבור על החוק ולא יקרה כלום. כמו בפרשת הפצ"רית. ובנוסף, זו מכת מוות למלחמה בפשיעה בחברה הערבית. אף אחד בממשלה ובכנסת לא יסכים לתת למשטרה את הכלים הטכנולוגיים הנדרשים כדי להיאבק בפשיעה, כי יודעים שהמשטרה תעשה מה שהיא רוצה איתם ותעבור על החוק. זו מתנה ענקית לארגוני הפשיעה, על חשבון כלל אזרחי ישראל, בראשם אזרחי ישראל הערבים".

בעקבות ההתפטרות, שר המשפטים עלה להתקפה נגד שופטי בג"ץ. "מי שבאמת צריכים להתפטר היום, אלה אתם, שלושת שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, עופר גרוסקופף וחאלד כבוב.
אתם, בעיניים פקוחות ובכוונת מכוון, עשיתם יד אחת עם הגורמים שאמורים לעסוק באכיפת החוק, כדי לטייח את אחת הפרשות החמורות ביותר בתולדות המדינה של פגיעה בזכויות אדם ואזרח. אתם, שפוסקים פעם אחר פעם לטובת מחבלים ובני משפחותיהם, בתירוץ של דאגה כביכול לזכויות אדם, חשפתם היום שוב את פרצופכם האמיתי.

"תקראו היטב את מכתב ההתפטרות הנוקב של חברי הוועדה, שכולל את הקביעה הקשה הבאה: "במסגרת פעילותנו עד כה, הוצגו בפנינו מידע, ממצאים חריגים וסימנים מדאיגים המעלים חשש כי פרשה זו (פרשת פגסוס) חמורה בהרבה, בעומקה ובהיקפה, מכפי שהצטייר עד כה". קביעה זו מצטרפת למסקנות הקשות והמטלטלות שפרסם לאחרונה מבקר המדינה בעניין השימוש הבלתי חוקי ברוגלות.
"אתם, שלושת שופטי בג"ץ, צריכים לשבת בביתכם חפויי ראש נוכח הדברים הנוקבים שכתבו חברי הוועדה. מעלתם בתפקידכם והפקרתם את הפרטיות ואת זכויות האזרח של כלל אזרחי ישראל. אני אמשיך להיאבק. לא אוותר עד שהצדק ייעשה. עד שהעבריינים יבואו על עונשם. עד שהמטייחים, אשר מעלו באמון העם, יאבדו את אחיזתם בבית המשפט העליון".

ההתפטרות מגיעה לאחר הדיון בבג"ץ שעסק בטענות לעיכוב פעילות הוועדה על ידי היועמ"שית. השופטים הציעו כי היועמ"שית תחליט איזה מידע למסור. "הוועדה לא תבקש ולא תקבל, לא ממשטרת ישראל ולא מכל גורם אחר, כל מידע הנוגע למקרים 'פתוחים', שעניינם: 'הליכים המתנהלים בערכאות שיפוטיות', 'פרשיות שבמסגרתן קיימים תיק או תיקי חקירה פתוחים' ו'פרשיות מודיעיניות בשלב שטרם נפתחה חקירה'. זאת, למעט הכללתן של קטגוריות אלה במסגרת נתונים סטטיסטיים-מספריים כלליים שיימסרו לוועדה". לפי בג"ץ, הוועדה תוכל לקבל מידע רק על מקרים סגורים.

חבר הכנסת משה סעדה תקף בעקבות ההתפטרות את היועצת המשפטית לממשלה והשופט יצחק עמית: "גלי בהרב מיארה והשופט עמית עשו הכל כדי להכשיל את ועדת החקירה בעניין הרוגלות שאת הקמתה הובלתי, ובכך מנעו את חקירת השוטרים ואנשי הפרקליטות שביצעו עבירות פליליות ופגעו בפרטיות של אזרחי ישראל.
"השלמת החוק שלי בשבועות הקרובים, להקמת גוף שחוקר את אנשי הפרקליטות והייעוץ המשפטי, יגרום לכך שיהיה מי שיחקור הן את העבירות החמורות שבוצעו בעזרת הרוגלות, והן את ניסיונות הטיוח של הפרשה החמורה הזו. לא ארפה עד שהצדק ייצא לאור ויהיה מי שייתן את הדין על כך".
