accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: רוסיה פועלת לחסימה מוחלטת של וואטסאפ בשטח המדינה

דסק C14

דסק C14

כה שבט ה'תשפו (12.02.26)

3

1

like

0

dislike

בעקבות הסירוב של מטא לשתף פעולה עם הרשויות - השלטון במוסקבה מנסה למנוע כל גישה לשירות המסרים הפופולרי • בקרמלין מקדמים שימוש באפליקציה מקומית שזוכה לביקורת על מעקב אחר המשתמשים • "אם מטא תתיישר עם החוקים שלנו - אולי נשקול מחדש", הדגישו


סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי השלטונות ברוסיה נקטו צעד נוסף בדרך לחסימת גישת אזרחיהם לאפליקציית וואטסאפ – וכעת שואפים לחסימה מוחלטת של השירות, לאחר שכבר הגבילו את השימוש בו באופן חלקי.

maximize-image
images-count1+
קרדיט: שאטרסטוק

על פי הדיווח, חברת "מטא", המפעילה את וואטסאפ, מסרבת לשתף פעולה עם מוסקבה ולא נענית לדרישות להעברת מידע בטחוני, כפי שמכתיבה החקיקה הרוסית בעידן שלאחר פרוץ המלחמה עם אוקראינה. במקביל, הרשויות מקדמות שימוש בפלטפורמה מקומית בשם "MAX", הנתמכת על ידי המדינה – וזוכה לביקורת נוקבת על פוטנציאל לפגיעה בפרטיות.

סוף עידן הטלגרם? המהלך הרוסי המתוחכם שמשנה את כללי המשחק

סוף עידן הטלגרם? המהלך הרוסי המתוחכם שמשנה את כללי המשחק

0
11.02.26|דסק C14

במטא מאשימים את מוסקבה בחתירה ל"בידוד דיגיטלי" – דומה לזה המונהג כבר שנים בסין, שם נאסרה לחלוטין פעילות וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם. ברוסיה מצדם מכחישים מעקב או פגיעה בזכויות. "אם מטא תעמוד בחוקי רוסיה ותיכנס לדיאלוג אמיתי עם הרשויות – ייתכן שיימצא פתרו", אמר דובר הקרמלין, והבהיר: ״אם היא תמשיך בקו הנוכחי – אין סיכוי להסכם".

maximize-image
images-count1+
הקרמלין, מעונו הרשמי של הנשיא | צילום: שאטרסטוק

כבר בשנה שעברה הגבילה רוסיה שיחות קוליות בוואטסאפ ובטלגרם, תוך שהיא טוענת כי חברות זרות מסרבות למסור מידע על פעילות עבריינית וטרוריסטית. בדצמבר אף חסמה את אפליקציית FaceTime של אפל. מייסד טלגרם, פאבל דורוב, הבהיר כי הפלטפורמה תמשיך לעמוד על שמירת פרטיות וחופש הביטוי – גם לנוכח הלחצים הגוברים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News