עתירה של "התנועה לאיכות השלטון" נגד שר המשפטים יריב לוין בנוגע לאי-הכינוס של הוועדה לבחירת שופטים, מגיעה לבג"ץ, ושופטי העליון עופר גרוסקופף, אלכס שטיין וגילה כנפי-שטייניץ ידונו בה ביום חמישי הקרוב. בהתאם להחלטת בית המשפט – הדיון ישודר בשידור ישיר בפלטפורמות החברתיות של הרשות השופטת.

הדיון מגיע מספר חודשים לאחר העתירה, ושבוע לאחר תגובת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בנושא. כזכור, היועמ"שית הגישה בחמישי האחרון את תגובתה לעתירה הדורשת את כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וכהרגלה, תקפה בחריפות לוין, כשהיא טוענת כי הוא פועל בניגוד לחוק "ומסב פגיעה קשה לציבור בכך שהוא מונע מינוי שופטים חדשים למערכת".

היועמ"שית נגד השר לוין: פועל בניגוד לחוק, מונע בחירת שופטים
כידוע, שר המשפטים יריב לוין נמנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים בשל קשיים משמעותיים בשיתוף פעולה מצד הרשות השופטת, כשבשיא המחלוקת – כפה בג"ץ את כינוס הוועדה בניגוד לחוק המפורש בעניין שמתיר את האחריות בעניין בידיו של שר המשפטים בלבד, וזאת במטרה למנות את השופט יצחק עמית לתפקיד נשיא העליון.

מאז, היחסים בין מערכת המשפט לדרג הנבחר לא הפשירו, בזמן שהראשונים סיכלו שוב ושוב החלטות של הרשות המבצעת והמחוקקת: ביטול חוק יסוד עילת הסבירות, מניעת פיטורי היועצת המשפטית וממשלה וסיכול קבוע של שינויים אפשריים ברשות השופטת כמו שינוי הוועדה לבחירת שופטים עצמה.
