accessibility-icon
share-icon
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: משה שי, פלאש 90
הרמטכ"ל אייל זמיר | צילום: משה שי, פלאש 90

הרמטכ"ל זמיר בטקס הקמת אוגדה 38: "אין תחליף לכוח היבשתי"

דסק C14

דסק C14

כד שבט ה'תשפו (11.02.26)

18

8

like

13

dislike

הרמטכ"ל אייל זמיר התייחס למחדל 7 באוקטובר והדגיש כי הקמת האוגדה היא חלק מהפקת הלקחים • במסגרת המהלך, הגיס המטכ"לי נסגר ובמקומו הוקמה אוגדה 38 שתשמש ככוח מבצעי מתמרן • זמיר הדגיש: "אין תחליף לאוגדה מתמרנת הפועלת בשטח האויב ומביאה להכרעה"


בצל המלחמה והפקת הלקחים ממחדל 7 באוקטובר, הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, נאם היום (רביעי) בטקס הקמת אוגדה 38, אוגדת הכשרות מבצעית חדשה. בנאום שנשא, הבהיר הרמטכ"ל כי המהלך הוא תשובה מבצעית ומקצועית למערכה הרב-זירתית, ונועד לחזק את כושר התמרון הקרקעי של צה"ל ולהבטיח מוכנות לכל תרחיש.

maximize-image
images-count1+
קרדיט: דובר צה"ל

במסגרת המהלך ההיסטורי, הגיס המטכ"לי, שפעל כחמישים שנה, נסגר ובסיסו ישמש להקמת האוגדה החדשה. "אנחנו מחזקים את האגרופים המבצעיים ומצמצמים במפקדות", אמר הרמטכ"ל והוסיף: "המלחמה הבהירה באופן חד – לא ניתן לצמצם את הכוח היבשתי, אין תחליף לאוגדה מתמרנת הפועלת בשטח האויב ומביאה להכרעה".

הנאום המלא

אוגדה 38, שהייתה האוגדה הראשונה שלחמה בתולדות צה"ל במלחמת סיני, תאגד תחתיה יחידות הכשרה שעד כה פעלו בנפרד, ותשמש כמסגרת מתמרנת בעלת מוכנות מבצעית גבוהה. הרמטכ"ל הדגיש כי המהלך ירחיב את כושר התמרון בעוד אוגדה חזקה, התקפית וקטלנית, שתהווה "תעודת ביטוח נוספת למוכנות צה"ל".

הרמטכ"ל זמיר התייחס גם לצורך בהגדלת סד"כ הלוחמים ואמר: "כדי לפעול במערכה רב-זירתית, נידרש להגדיל באופן משמעותי את שורות הלוחמים והלוחמות של צה"ל". הוא שיבח את מערך המילואים, שהיווה "עמוד התווך במאמץ המלחמתי", והדגיש את החובה להרחיב את הכוחות הסדירים כדי לאפשר לאנשי המילואים אורך נשימה.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו פועלים בדרום לבנון | צילום: אתר דובר צה"ל

בסיום דבריו, פנה הרמטכ"ל למפקדי האוגדה החדשה ואמר: "אתם מקבלים לידיכם אוגדה שנולדה מתוך אש המלחמה ומתוך תובנות עמוקות. המשימה שלכם היא להפוך את הלקחים למיומנות ולנכס אסטרטגי בשטח". הוא חתם במסר נחרץ לאויבי ישראל: "נקום ונכה באויב בעוצמה. לא נעצור עד הניצחון".

הקמת אוגדה מזרחית וחיזוק השריון: כך יראה בניין הכוח של צה"ל

הקמת אוגדה מזרחית וחיזוק השריון: כך יראה בניין הכוח של צה"ל

11
11.06.25|שירה קריפס
עקבו אחרינו גם ב-Google News