הסנאטור האמריקני, לינדזי גרהאם, שיגר אתמול (שלישי) מסר לעם האיראני בחשבון ה-X שלו, לפיו עקב דרכו של משטר האייתוללות "אני מאמין כי הצהרתו של הנשיא טראמפ על העזרה בדרך הופכת למציאותית יותר מיום ליום".

לדבריו, "לעם האמיץ של איראן, הנשיא טראמפ תמיד שמע את זעקותיכם ודרישותיכם לצדק. המשטר הוכיח שוב שאינו מסוגל לשינוי אמיתי".
בתוך כך, לפי דיווח שפורסם ברויטרס, ארצות הברית הציבה טילי פטריוט על משאיות שיגור ניידות בבסיס אל-עודייד שבקטאר במטרה לשפר את שרידות מערכות ההגנה האווירית ולהקשות על גורמים עוינים לאתר אותן ולנטרל אותן במקרה של עימות.

הצבת הטילים על פלטפורמות ניידות מאפשרת פיזור רחב יותר של המערכות, תנועה מהירה ושינוי מיקום תכוף, בניגוד לשיגור ממיקומים קבועים שקל יותר לאתר. המהלך זוהה באמצעות תצלומי לוויין, ומומחים מעריכים כי הוא נועד לצמצם את פגיעות הבסיס לתקיפה מדויקת.
