על רקע המתיחות מול איראן, ארצות הברית הציבה טילי פטריוט על משאיות שיגור ניידות בבסיס אל-עודייד שבקטאר, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם היום (שלישי). לפי הדיווח, המהלך נועד לשפר את שרידות מערכות ההגנה האווירית ולהקשות על גורמים עוינים לאתר אותן ולנטרל אותן במקרה של עימות.

הצבת הטילים על פלטפורמות ניידות מאפשרת פיזור רחב יותר של המערכות, תנועה מהירה ושינוי מיקום תכוף – בניגוד לשיגור ממיקומים קבועים שקל יותר לאתר. המהלך זוהה באמצעות תצלומי לוויין, ומומחים מעריכים כי הוא נועד לצמצם את פגיעות הבסיס לתקיפה מדויקת.
בסיס אל-עודייד נחשב לבסיס האמריקאי הגדול והחשוב ביותר במזרח התיכון, ומשמש מרכז פעילות אזורי של צבא ארה"ב. ההיערכות החדשה משקפת, על פי רויטרס, עלייה ברמת הכוננות האמריקאית על רקע המתיחות המתמשכת מול איראן והחשש מהסלמה ביטחונית באזור.

ברקע הדברים, מוקדם יותר היום דווח ב-CNN כי לפי מקורות ישראלים ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדון עם הנשיא טראמפ באפשרות של תקיפה באיראן, וכי ישראל מכינה אפשרויות למקרה של קריסת שיחות המשא ומתן, שהחלו ביום שישי בעומאן.

בישראל חוששים: זו כמות הטילים שתחזיק איראן אם לא תהיה תקיפה
על פי הדיווח, ישראל ספקנית לגבי הצלחת השיחות – אך לוחצת להבטיח שהאינטרסים שלה מוגנים. במהלך השיחות, ראש הממשלה צפוי להציג בפני הנשיא מידע מודיעיני חדש לגבי יכולותיה הצבאיות של איראן.
