נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התראיין אמש (שלישי, שעון ישראל) לרשת פוקס ניוז – שעות בודדות לפני מפגש הפסגה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. במהלך הריאיון הנשיא נשאל על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן והבהיר כי מדובר יהיה בהסכם טוב – ללא טילים וללא גרעין.

הנשיא טראמפ: "בפעם קודמת הרסנו להם את היכולת הגרעינית ונצטרך לראות אם נצליח לקחת מהם יותר בפעם הזו". מנהיג העולם החופשי נשאל אם הוא מאמין שעסקה עם הרפובליקה האיסלאמית תחזיק והשיב: "אני לא יודע אם עסקה עם המשטר הנוכחי באיראן תחזיק, אבל אני יודע דבר אחד – הם רוצים עסקה".
לדבריו, "האיראנים לא היו מוכנים לדבר עם אף אחד אחר חוץ ממני ואני מעדיף לעשות איתם עסקה, אבל עסקה טובה – בלי טילים ובלי נשק גרעיני", הצהיר הנשיא. "במשך השנים האיראנים לא היו כנים איתנו לחלוטין, אובמה וביידן תרמו ליצירת המפלצת שנקראת איראן. הסכם הגרעין של אובמה היה אחד הדילים הגרועים ביותר שראיתי", הוסיף.

ברקע פגישת נתניהו-טראמפ, איראן משדרת דריכות גבוהה המתבטאת בשורת מסרים מאיימים, צעדים צבאיים בשטח, ועצירת חשיפות ביטחוניות "משיקולי הפתעה". דובר משרד החוץ של איראן קרא לארה"ב "לנהוג באחריות עצמאית, ולא להיכנע ללחצים חיצוניים", במרומז – ישראל. לדבריו, "זו האחריות של שליחי ארה"ב לפעול לפי האינטרס האמריקאי, ולא להתיישר לפי רצון של גורמים זרים".
גורמים מדיניים בישראל ציינו בימים האחרונים כי נתניהו מתכוון להציג בפגישה עם טראמפ תדרוך מודיעיני נרחב על איראן – ובפרט על תכנית הגרעין, מערך הטילים, מעורבות המשטר בארגוני טרור וההתנהלות מול המפגינים באיראן. בטהרן, כך נראה, נערכים לכך.

במקביל לכל ההתפתחויות – ארה"ב ממשיכה לתגבר את כוחותיה במזרח התיכון. שישה מטוסי F-35 ושלושה מטוסי תדלוק כבר בדרכם לאזור, והאמריקנים מתרגלים תדלוק אווירי והפעלת להקי תקיפה גדולים בשמי המפרץ. גורמי ביטחון ישראליים מעריכים כי מדובר ב"ישורת האחרונה" לקראת אפשרות של מהלומה צבאית – אם וכאשר יינתן האות המדיני לכך.
