accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

בעקבות המס החדש, גם מנכ"ל מטא הודיע: "אעבור לגור בפלורידה"

דסק C14

דסק C14

כד שבט ה'תשפו (11.02.26)

21

91

like

5

dislike

מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא (פייסבוק), הודיע כי יעזוב את קליפורניה לטובת פלורידה, זאת בעקבות "מס המיליארדרים" שמתוכנן לצאת לפועל במדינה המערבית • בכך צוקרברג מצטרף לגל העזיבה של עשירי העולם את קליפורניה שכולל את אילון מאסק, ג'ף בזוס ולארי פייג'


מארק צוקרברג הודיע השבוע כי יעזוב את קליפורניה ואת "מס המיליארדרים" המתוכנן בה לטובת מעבר לפלורידה. מנכ"ל "מטא" ואשתו ירכשו על פי הדיווחים נכס בשווי של למעלה מ-130 מיליון דולר שבנייתו הושלמה לאחרונה באי "אינדיאן קריק" שבמיאמי, המוכר כ"בונקר המיליארדרים".

ממשלת קליפורניה מתכננת להטיל מס עושר חד-פעמי בגובה חמישה אחוזים על כל מי שהונו נטו עולה על מיליארד דולר. מס כזה יעלה לצוקרברג, שהונו מוערך ב-229 מיליארד דולר, 11.45 מיליארד דולר. מושל קליפורניה הדמוקרטי הצהיר כי הוא מתנגד למס עושר – אך איגוד עובדי שירותי הבריאות אוסף חתימות כדי לכפות משאל עם בנושא בנובמבר הקרוב.

החשש מהמס עורר מרוץ של תושבים עשירים לעזוב את המדינה, ביניהם אילון מאסק, לארי אליסון, ג'ף בזוס, ומייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג'. כיום, אף אחד מחמשת האנשים העשירים בעולם אינו מתגורר בקליפורניה, למרות שארבעה מהם הקימו בה את החברות שלהם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News